ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور ترکیه، روز گذشته بسته تحریم ترکیه را امضا کرد. در همین رابطه کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات دولت روسیه برای تامین امنیت شهروندان این کشور است. بر اساس این قانون واردات اقلامی از کالاهای ترکیه به‌طور موقت منع می‌شود و فقط کالاهایی که برای استفاده شخصی وارد خواهد شد، مشمول این تحریم قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۴

شرکت‌های گردشگری نیز موظف شده‌اند براساس قانون جدید از اعزام گردشگران روس به ترکیه خودداری کرده و کارفرمایان روس هم از اول ژانویه سال آینده حق به‌کار گرفتن شهروندان ترکیه را نخواهند داشت. دولت روسیه هم موظف شده است کنترل بر وسایل حمل و نقل ترکیه را به منظور تامین امنیت عمومی روسیه تشدید کند. تنش‌های حاصل از سرنگونی جنگنده روسی در مرز مشترک ترکیه و سوریه وارد مرحله جدیدی شده است. در پی امضای این بسته احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته پیش از حرکت به بروکسل، در فرودگاه آنکارا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: جنازه خلبان روسی از سوریه به ترکیه آورده شده و به‌زودی تحویل مقامات روسیه خواهد شد.

احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه داووداوغلو درخصوص آخرین تحولات در روابط آنکارا – مسکو با تاکید بر این‌که آنکارا مایل نیست ماجرای سرنگونی جنگنده روسیه، تمامی ابعاد روابط دو کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد و کانال‌های دیپلماتیک را با روسیه باز خواهد گذاشت گفت: جنازه خلبان روسیه قرار است توسط یک مسئول ستاد فرماندهی ارتش ترکیه به وابسته نظامی سفارت روسیه در آنکارا تحویل داده شود. وی باردیگر تاکید کرد اقدام ترکیه درخصوص هدف گرفتن جنگنده روسیه اقدامی علیه مسکو نبوده و ترکیه فقط در چارچوب حقوق بین‌المللی از حریم هوایی خود دفاع کرده است.

پایگاه اینترنتی النشره نیز در این باره نوشت، تیپ 10 «لشکر ساحل» وابسته به ارتش آزاد سوریه، جسد خلبان روسی را که سه‌شنبه گذشته در آسمان سوریه هدف قرار داده بود به ترکیه تحویل داد. براساس اطلاعات به دست آمده یک پزشک خارجی وابسته به نیروهای مسلح پس از انجام آزمایش‌هایی برای شناسایی جسد این خلبان در حومه شمالی لاذقیه، جسد وی را به نمایندگان دولت ترکیه تحویل داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها