سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: اگر قرار است در مسابقات مهمی مانند جام جهانی حضور داشته باشیم، باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۰
سلیمانی: نباید از باختن در مسابقات بزرگ بترسیم

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره برگزاری ششمین دوره از رقابتهای جام جهانی کوچک فوتسال بانوان گفت: برای کسب تجربه بین المللی به این رقابتها آمدیم و بسیاری از نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردیم.

وی در ادامه ضمن ارزیابی بازیهای تیم ملی فوتسال بانوان برابر پرتغال، برزیل، کاستاریکا و ژاپن گفت: من بخاطر بازی خوب بازیکنانم در دیدار مقابل پرتغال به آنها تبریک می گویم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و در دقیقه 2 به گل رسیدیم اما هرچه از زمان مسابقه می گذشت، متاسفانه بازیکنان ما خسته تر می شدند. تیم ایران برای اینکه بتواند در این مسابقات حضور یابد، 85 ساعت در راه بود و سپس به مصاف تیم دوم جهان رفت. در این بازی ملی پوشان تمام تلاش خود را بکار گرفتند اما نتوانستند نتیجه را حفظ کنند و بازی را واگذار کردیم.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال ، وی در ادامه درباره مصاف بازیکنان برابر برزیل گفت: تیم ملی فوتسال ایران در حالی به مصاف قهرمان جهان رفت که بازی در مقابل تیم این تیم کار بسیار سختی بود. زمانی که بازیکنان تیم به لحاظ روحی و جسمی (سفر طولانی) بسیار خسته بودند، باید منتظر هر گونه نتیجه ای بود. به هر حال این بازیها به ما درس زیادی داد تا بیشتر کار کنیم و در آینده موفق تر شویم. همانطور که قبلا اعلام کرده بودم، قهرمان آسیا شدن نباید ما را مشغول خودش کند. باید بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کنیم تا در دو سال آینده با حضور در بازیهای آسیایی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم .

وی درباره دیدار مقابل کاستاریکا گفت: برای ما این بازی ساده نبود. بازی سختی را انجام داده ایم و به طور کلی باید بگویم تیم های امریکایی به لحاظ جسمانی بسیار قدرتمند هستند و دوندگی بالایی دارند.باید مدبرانه بازی را کنترل می کردیم و حداقل یک تساوی می گرفتیم . اگر بازی مقابل کاستاریکا با نتیجه تساوی به پایان می رسید برای کسب مقام پنجمی به مصاف حریفان می رفتیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. در دقیقه آخر و زمانی که بازی رو به اتمام بود، کاستاریکا گل برتری را به ثمر رساند و ما زمانی برای زدن گل دیگر نداشتیم. البته مسئولیت باخت تیم را بر عهده می گیرم . ضمن اینکه ما برای بهتر شدن به این مسابقات آمده بودیم و به هدف خود رسیدیم.

وی در ادامه در خصوص دیدار برابر ژاپن گفت: قرار گرفتن مقابل تیم ژاپن کار چندان راحتی نبود. بازی سختی را برگزار کردیم. این مسابقه حساسیت خاص خود را داشت چرا که ژاپن برای انتقام شکست خود از ایران به میدان آمده بود.

وی ادامه داد: بازی با ژاپن از جنس آسیایی بود. شور، شوق و حساسیتی که در این دیدار خاص بود باعث شد تا شاهد بازی جذاب و پایاپایی باشیم. بر خلاف بازیهای قبل، ملی پوشان سرحال تر بوده و آماده بازی با این تیم بودند.

سلیمانی گفت: با دفاع خوب و در نهایت حملات پی در پی و دوندگی بالای بازیکنانم؛ این تیم را شکست دادیم تا همچنان صدرنشینی آسیا را به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در پایان گفت: بازی با تیم برزیل و حتی تیم های قدرتمند در جهان به ما یادآور یک نکته بود که برای بهتر شدن باید خیلی کار کنیم. اگر می خواهیم در مسابقات مهمی مانند جام جهانی حضور داشته باشیم، باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. اگر قرار است از این پس به تورنمنت های جهانی برویم، باید از فردا شروع کنیم. حتی چند روز دیگر هم دیر خواهد بود. ما اندوخته خوبی از این مسابقات کسب کردیم و برای بهتر شدن باید به مصاف تیم های قوی برویم. با تجربه ای که در این بازیها کسب کرده ایم، فکر می کنم در آینده با حمایت دولت، وزارت ورزش و جوانان، مسئولین فدراسیون و در نهایت پشتکار بانوان فوتسالیست، به جایگاه های خوبی خواهیم رسید. نباید از باختن در مسابقات بزرگ بترسیم و برای پیروزی باید از شکست هایمان درس بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها