گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال در رئال مادرید از مرز 100 گذشت.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۶
بیل، ستاره ای بر فراز و فرود

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، او در ال کلاسیکوی شنبه گذشته برای صدمین بار برای کهکشانی های مادریدی به میدان رفت و پس از آن در دیدار با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا نیز صد و یکمین بازی خود را تجربه کرد.

بیل در سال 2013 با یک قرارداد 85 میلیون پوندی از تاتنهام به رئال مادرید پیوست تا رکورد نقل و انتقالات تاریخ را بشکند و با سبقت از کریستیانو رونالدو به تنهایی در صدر گران ترین های تاریخ فوتبال بایستد.

حالا دو سال گذشته و بیل به بازیکن با تجربه تری تبدیل شده است. این ستاره ولزی اما در این دو سال فراز و نشیب های زیادی داشته است. او گاهی اوقات یک ستاره تمام عیار برای تیمش بود اما گاهی اوقات نیز صدای اعتراض هواداران را چنان بلند کرد که بارها هو شد. حالا او به دو سال گذشته اش در رئال مادرید نگاه می کند و فراز و نشیب هایش را نیز از نظر می گذراند. مهم ترین فراز و نشیب های او چه زمانی و کجا بودند؟

1-ملاقات گران ترین ستاره های تاریخ دنیای فوتبال. این اتفاق برای نخستین بار تابستان 2013 در رئال مادرید افتاد و گرث بیل به عنوان نفر اول فهرست گران ترین ها در کنار رونالدو نفر دوم همین لیست قرار گرفت. چالش بزرگ برای رئال مادرید این بود که ممکن است بیل و رونالدو ارتباط خوبی با هم نداشته باشند اما دیدن شوخی ها و خنده های این دو با یکدیگر در تمرینات رئال نگرانی سران این باشگاه را برطرف کرد.

2- بالاخره موعد بازی کردن رسید. بیل 85.3 میلیون پوندی سپتامبر 2013 برابر با شهریور 92 برای نخستین بار در ترکیب رئال به میدان رفت. این اتفاق در لالیگا افتاد و بیل در تساوی دو بر دو رئال با ویارئال در ترکیب تیمش قرار داشت. او در همان نخستین بازی ، نخستین گل خود را نیز به ثمر رساند.

3- بیل اکتبر سال 2013 برای نخستین بار در ال کلاسیکو بازی کرد. اما نخستین تجربه او خیلی تلخ بود. رئال مادرید دو بر یک به بارسلونا باخت و ستاره ولزی نمایش چندان امیدوار کننده ای نداشت.

4- بیل خیلی زود نمایش ضعیف مقابل بارسلونا را جبران کرد. در روزی که رئال مادرید در اکتبر 2013 با نتیجه هفت بر سه سویا را خرد کرد گرث دو گل زد و دو پاس گل داد تا هواداران یک صدا نام او را صدا بزنند.

5- تجربه نخستین گل گرث بیل برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا خیلی زود از بین می رود. نوامبر 2013 رئال مادرید و یوونتوس به مصاف هم می روند. نتیجه بازی دو بر دو مساوی تمام می شود این در حالی است که گل دقیقه 61 ستاره ولزی مورد پذیرش داور واقع نمی شود.

6- هافبک ملی پوش و ولزی رئال بالاخره نخستین گل خود را برای این تیم در لیگ قهرمانان زد. نوامبر 2013 رئال مادرید پذیرای گالاتاسرای ترکیه در سانتیاگو برنابئو بود. در همان ابتدا یک ضربه پنالتی برای کهکشانی به دست می آید که رونالدو از بیل می خواهد ضربه را بزند. بیل پنالتی را تبدیل به گل می کند. در ادامه سه گل دیگر از آربلوآ، دی ماریا و ایسکو باعث می شود نتیجه پر گل چهار بر یک برای تیم مادریدی ثبت شود.

7- رئال چهار- ویادولید صفر. بیل سی ام نوامبر 2013 کولاک کرد. سه گل از چهار گل رئالی ها را بیل می زند. این نخستین هت تریک او بود.

8- رئال مادرید در فوریه 2014 پیروزی راحتی مقابل حریف آلمانی خود شالکه در لیگ قهرمانان اروپا به دست می آورد. بیل با زدن دو گل در ثبت نتیجه شش بر یک نقش مهمی دارد.

9- دومین تجربه ال کلاسیکو باز هم تلخ است، خیلی تلخ. مارس 2014 رئال مادرید در خانه خود به بارسلونا می بازد، آن هم با نتیجه چهار بر سه. در برابر درخشش و هت تریک مسی نه بیل و نه هیچ ستاره رئالی دیگر نمی تواند کاری انجام بدهد.

10- شماره 11 ولزی ها آوریل 2014 یک رکورد قابل توجه برای خودش ثبت می کند. او پس از دو گلی که به رایووایکانو زد و گلی که مقابل سوسیه داد به ثمر رساند در مقابل آلمریا نیز گلزنی کرد تا در سه بازی پشت سر هم چهار گل زده باشد.

11- بیل بالاخره طعم پیروزی در ال کلاسیکو را می چشد. این اتفاق آوریل 2014 افتاد. رئال و بارسلونا در فینال کوپا دل ری به مصاف هم رفته بودندآ آن هم در غیاب کریس رونالدو. گل دقیقه 85 گرث بیل نتیجه دو بر یک را ثبت کرد تا یک قهرمانی شیرین برای رئالی ها به دست بیاید.

12- با شکوه ترین لحظه اینجا رقم خورد، فینال لیگ قهرمانان اروپا در می 2014. یک فینال تماشایی با حضور دو رقیب همشهری یعنی رئال و اتلتیکو. در پیروزی چهار بر یک رئال مقابل اتلتیکو پس از آن گل تاریخی راموس در لحظات پایانی بازی که تساوی یک بر یک را رقم زد بیل در نیمه نخست وقت های اضافه گل برتری تیمش را زد. نخستین فصل او با رئال به بهترین شکل ممکن تمام شد. قهرمانی در اروپا.

13- آگوست 2014 بیل با رئال قهرمان سوپرجام اروپا هم می شود. این قهرمانی در پی پیروزی دو بر یک مقابل سویا (قهرمان لیگ اروپا) به دست آمد.

14- بیل باز هم یکی دیگر از آن گل های حیاتی خودش را می زند. نوامبر 2014 رئال دو بر یک مالاگا را می برد و بیل گل دوم تیمش را می زند.

15- رئال مادرید با تحمیل شکست 2 بر صفر به سن‌لورنزوی آرژانتین در فینال جام باشگاه‌های جهان، قهرمان این رقابت‌ها شد ، اتفاقی که در نوامبر 2014 افتاد. گل نخست رئال را ستاره ولزی زد، او در بازی قبلی خود مقابل کروز آزول هم گلزنی کرده بود.

16- سنگین ترین شکست بیل با رئال فوریه 2015 رقم خورد. رئال مادرید مقابل حریف همشهری خود چهار بر صفر شکست می خورد ، شکستی که در ویسنته کالدرون ثبت می شود. نه تنها بیل که بقیه ستاره های رئال هم عملکرد ضعیفی دارند. پرز رییس باشگاه پس از این مسابقه می گوید رئال حق باختن دارد اما نه شکست چهار بر صفر.

17- یکی دیگر از روزهای خیلی بد گرث بیل در رئال مادرید از راه رسید. یک شکست دیگر در ال کلاسیکو. شکست دو بر یک. دیداری که بیل در آن بدترین بازیکن زمین است. او بارها در موقعیت آفساید قرار می گیرد و یک شانس مسلم گلزنی را هم هدر می دهد. هواداران رئال به شدت او را هو می کنند. روز بعد از بازی روزنامه مارکا به بازی بیل مقابل بارسا نمره صفر می دهد.

18- بیل پرگل ترین پیروزی خود و رئال مادرید را هم در لالیگا تجربه می کند. در روزی که رئال با نتیجه پر گل و باورنکردنی 9 بر یک گرانادا را شکست می دهد بیل یک گل می زند و دو پاس گل می دهد.

19- رویای دومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا می 2015 نقش بر آب می شود. رئال در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس در خانه خود یک بر یک مساوی می کند، این در حالی است که بازی رفت را دو بر یک باخته اند تا این یوونتوس باشد که به فینال می رود. بیل بازیکنی خنثی در این دیدار است. کاری از دست او برنمی آید.

20- و بیل ادامه دارد. البته این روزها درباره او گفته می شود که دوامی طولانی مدت در رئال نخواهد داشت. گران ترین بازیکن تاریخ حداکثر دو فصل دیگر در لالیگا بازی خواهد و پس از آن دوباره به لیگ برتر انگلیس برمی گردد.

منبع: سایت گل/مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها