پرانگیزه و امیدوار
نقشه‌های‌بزرگ فرزانه فصیحی برای المپیک ۲۰۲۴

پرانگیزه و امیدوار

وقفه چند ساله در برگزاری رقابت‌های لیگ بوکس و اینک برنامه‌ریزی برای این لیگ در بوکس ایران؛ خبر خوبی که می‌تواند بوکسورهای ایرانی را باانگیزه تر از همیشه روی رینگ بفرستد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۹
بوکس، گوشه رینگ زمان

فدراسیون بوکس بعد از چند سال که به خاطر مشکلات مالی تیم‌ها نتوانسته بود رقابت‌های لیگ را برگزار کند، از دهم دی امسال چرخه لیگ را به حرکت در می‌آورد تا بوکسورها در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 با آمادگی بیشتر در اردوهای آماده‌سازی شرکت کنند.

لیگ بوکس امسال را تیم‌های پیوند ساپکو تهران، شهرداری میاندوآب، تیم‌هایی از مازندران، کردستان، سیستان و بلوچستان و پالایش و پخش دزفول برگزار می‌کنند. فدراسیون در نظر دارد دور رفت این رقابت‌ها را تا پایان امسال برگزار کند و برای بازی‌های برگشت نیز فصل بهار برنامه‌ریزی شده است.

اصل و حاشیه‌های یک سفر

‌ملی‌پوشان بوکس حرفه‌ای ایران در اردوی تدارکاتی ایتالیا به مصاف بوکسورهای این کشور رفتند و پس از ارائه نمایش مناسب به ایران بازگشتند. هر چند این سفر حاشیه‌هایی را هم برای فدراسیون بوکس ایران به همراه داشت مانند همراهی رئیس فدراسیون در این سفر و رئیس امور مالی او در فدراسیون. برخی سایت‌ها نوشتند فدراسیونی که از بی‌پولی می‌نالد، چطور رئیس و مسئول مالی، فدراسیون به این مسافرت رفته‌اند؟

فدراسیون اما در واکنش به این انتقادها اعلام کرد مسئول مالی فدراسیون بوکس با هزینه شخصی به ایتالیا سفر کرده است.

اما جدا از این مسائل تیم ملی بوکس حرفه‌ای ایران با سجاد محمدپور، امین قاسمی‌پور، احسان روزبهانی و جاسم دلاوری برای برپایی اردوی تدارکاتی 10 روزه به منطقه «ای سی سی» ایتالیا سفر کرد. ملی‌پوشان در این اردو علاوه بر تمرینات پرفشاری که پشت سر گذاشتند با بوکسورهای ایتالیایی سه راند رقابت‌ آزاد کردند.

با مذاکراتی که در این سفر صورت گرفت قرار شد تیم‌های بوکس ایران اردوهای مشترک بیشتری را با ملی‌پوشان ایتالیا برگزار کنند.

این‌بار مربی ایرانی

پس از پایان همکاری وینکوف، سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس با فدراسیون، وی ایران را با خاطره خوش ترک کرد، اما آنچه سبب نگرانی و دل‌آزردگی این مربی شد، بی‌توجهی به وضع بوکسورهای ایرانی بود.

ولادیمیر وینکوف که به قرارداد تیم‌های دیگر فکر می‌کند، زمانی که در ایران بود نتوانست به بوکسورهای حرفه‌ای تمرین بدهد و شاید این یکی از بدشانسی‌های این مرد اوکراینی بود هر چند تعدادی از ملی‌پوشان قدیمی بوکس به کارش اعتقادی نداشتند‌. سال قبل از المپیک در میان بوکسورهایی که نمی‌شود سبک مبارزه آنها را تغییر داد وظیفه‌ای که به‌‌عهده یک مربی خارجی قرار می‌گیرد، سخت‌تر است.

او در روزهای بعد از ترک بوکس ایران در گفت‌وگو با سایت‌های ایرانی از بوکسورهای ایرانی حمایت کرد و گفت آنها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. با این حال اینک تیم ملی بدون سرمربی اوکراینی مرحله دیگری از اردوهایش را پشت سر می‌گذارد و قرار است این هفته سرمربی جدید که ایرانی است، معرفی شود. تیم ملی بوکس ایران در سال‌های اخیر بارها میان مربیان خارجی و ایرانی دست به دست شده است.

طرح جدید

فدراسیون بوکس تاریخ آغاز لیگ خود را دهم دی امسال اعلام کرده است، اما پیش از این رقابت‌ها در هفته آخر آذر جوانان خود را روی رینگ می‌فرستد. پیش از این رقابت‌های قهرمانی ایران بدون حضور سرمربی و زیر نظر نهرودی، استکی و روح‌الله حسینی برگزار شد که به نظر می‌رسد با طرح جدید نایب‌رئیس فدراسیون بوکس فصل جدیدی در بوکس ایران آغاز شود.

روح‌الله حسینی، نایب‌رئیس فدراسیون بوکس با توجه به این که بوکسورها به داوری اعتراض دارند فرصت دیگری به بازنده‌ها داده تا برای رسیدن به تیم ملی مبارزه کنند.

بر این اساس غیر از ۲۰ بوکسور فینالیست رقابت‌های قهرمانی کشور ۲۵ نفر منتخب کمیته فنی که با وجود نمایش قابل قبول به فینال نرسیدند برای محکی دوباره در مسابقه‌های انتخابی شرکت می‌کنند. فدراسیون بوکس این طرح را برای جانماندن چهره‌ها و استعدادهای برتر بوکس در استان‌ها به کارگرفته تا شایسته‌های بیشتری بخت خود را در اردوهای تیم ملی آزمایش کنند.

بوکس ایران بدون هدر دادن زمان، باید خود را برای کسب سهمیه المپیک در مسابقه‌های چین که اسفند امسال برگزار می‌شود، آماده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها