مسئول طرح حریم پاک خبر داد:

نظافت مسیر نجف به کربلا

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مهلت نام نویسی در سامانه سماح تا ۴۸ ساعت تمدید شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۳۲
مهلت ثبت نام زائرین اربعین تمدید شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد، بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، مهلت نام نویسی مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح که پیش از این تا ساعت 16 امروز - سه شنبه سوم آذر- تعیین شده بود، به مدت 48 ساعت تمدید شد.

این اطلاعیه همچنین آمده است، متقاضیان زیارت اربعین در مهلت مقرر می توانند با مراجعه به سامانهhttp://samah.haj.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود برای دریافت روادید اربعین اقدام کنند.

پیش بینی حضور دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین امسال

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی ما حضور بیش از دو میلیون زائر ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است.

سعید اوحدی افزود: بر اساس آخرین پالایشی که امروز در سامانه سماح انجام داده ایم حدود یک میلیون نفر در این سامانه نام نویسی کرده اند.

وی گفت: پیش از این ، آمار نام نویسی در سامانه سماح یک میلیون و 350 هزار نفر اعلام شده بود اما بخش عمده ثبت نام کنندگان در مراحل اولیه در این سامانه ثبت نام و اقدام به گرفتن روادید کرده بودند اما آماری که برای مراسم اربعین امسال مد نظر ماست از اول صفر است که بر این اساس حدود یک میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: زائران مشتاق حضور در راهپیمایی اربعین که در دیگر دفاتر به صورت انفرادی یا گروهی مراجعه مستقیم کرده اند نیز حدود 800 هزار نفر است که به نظر می رسد در مجموع تعداد زائران ایرانی حاضر در مراسم اربعین به مرز 2 میلیون نفر برسد.

اوحدی با بیان اینکه تا این لحظه برای حدود 600 هزار نفر در سامانه سماح روادید گرفته شده است،گفت:امیدواریم با پیگیری های وزارت امور خارجه و وزارت کشور و تعامل بسیار خوبی که با عراق برقرار شده است مجموعه کنسولگری ها و دفاتر پانزده گانه سفارت عراق در شهرهای مختلف کشور برای صدور روادید اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفارت عراق قول داده است همه روادیدها را صادر کند، افزود: دولت عراق صدور روادید را تا چهارشنبه هفته آینده تمدید کرده و ساعات کاری را افزایش داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: اخبار امروز حاکی از وضع بهتر دفاتر صدور ویزا در شهرهای مرزی است.

اوحدی افزود: در مرز سوسنگرد و خروجی بستان برای دریافت روادید همچنان تراکم جمعیت وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با روان توصیف کردن وضع تردد در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه گفت: امسال در مرز مهران 55 گیت گذرنامه ایجاد کردیم درحالی که پارسال فقط 5 گیت داشتیم.

اوحدی افزود : نیروی انتظامی کار بزرگی در توسعه گیت های گذرنامه انجام داده است به طوری که در ایجاد گیت گذرنامه نسبت به پارسال افزایش بیش از سه برابری داریم.

وی گفت : سازمان راهداری در شلمچه نیز پایانه جدیدی ساخته که 70 درصد کار اجرایی آن انجام شده است و با همین ظرفیت تشریفات خروج از مرز را انجام می دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال در شهرهای مرزی کشور مانند خرمشهر، چزابه ، مهران و بستان بیش از 40 هزار نفر اقامت شب ظرفیت اسکان ایجاد شده و آماده ارائه خدمت به زائران است.

اوحدی گفت: در عراق نیز موکب های مختلفی برپا و بیش از 55 موکب جمهوری اسلامی ایران با نام ثامن الحجج یا امام رضا(ع) در مسیر نجف تا کربلا راه اندازی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یکی از توصیه های جدی به زائران دریافت بیمه است ،گفت: بر اساس هماهنگی با بیمه ایران سه بسته ویژه اربعین معرفی شده که در پایگاه اطلاع رسانی بیمه ایران قابل دسترسی است.

اوحدی افزود: زائرانی هم که اکنون مشرف شده اند می توانند از نمایندگی های بیمه ایران که در مسیر نجف تا کربلا یا در مرزها حضور دارند بیمه ویژه اربعین را خریداری کنند.

وی یادآور شد: افرادی که به طور خویش فرما یا از طرف محل کار خود تحت پوشش بیمه ای هستند نیاز به خریداری بیمه ویژه اربعین ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : این سازمان امسال با همکاری سپاه پاسداران و شهرداری تهران 45 کیوسک راهنمای زائر در کربلا ایجاد کرده است.

اوحدی افزود: زائرانی که به هر علت از همسفران خود جدا یا گم می شوند می توانند به این کیوسک ها مراجعه کنند و عوامل این کیوسک ها با هماهنگی طرف عراقی، همسفران آنها را پیدا و یا فرد گم شده را به کشور منتقل می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها