نیروی هوایی ترکیه امروز سه شنبه 24 نوامبر ( 3 آذر) یک هواپیمای نظامی روسیه را درمجاورت مرز سوریه سرنگون کرد.
کد خبر: ۸۵۹۱۸۲
فیلم و گزارش کامل سرنگونی جنگنده روسی از سوی ترکیه + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ای تی اس، یک مقام نظامی ترکیه خبر شبکه های سی .ان.ان ترک و ان تی وی مبنی بر سرنگون کردن یک جنگنده روسیه از سوی نیروهای هوایی این کشور را تایید کرد. این دو شبکه تلویزیونی تصاویر سقوط این هواپیما را در کوهستان های مجاور مرز ترکیه پخش کرده و اعلام کردند که دو خلبان این هواپیما قبل از برخورد با زمین با چتر نجات بیرون پریده اند.

ترکیه مدعی شده است که این هواپیمای نظامی روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و به همین دلیل آن را سرنگون کرده است. با این حال، مسکو گفته است این جنگنده از نوع سوخو 24 که از سوی ترک ها سرنگون شده در حریم هوایی سوریه پرواز می کرده است. مقامات نظامی روس گفته اند که این جنگنده بمب افکن بر فراز لاذقیه در خاک سوریه هدف پدافند هوایی ترکیه قرار گرفته است.

بلافاصله ، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه با ژنرال هولوسی آکار فرمانده ستاد مشترک ارتش و فریدون سینیرلی اوغلو وزیر خارجه کشور در جلسه ای شرکت کرد. در این جلسه تصمیم گرفته شد که این مساله در سازمان ملل متحد و نیز ناتو که ترکیه عضو آن است مطرح شود.

به گزارش شبکه سی .ان.ان ترک، یکی از دوخلبان روس از سوی شورشیان ترکمن که در کوهستان های مجاور با استان حاتای در جنوب ترکیه علیه رژیم بشار اسد می جنگند به اسارت گرفته شده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در حمایت از رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و علیه شورشیان این کشور به ویژه تروریست های تکفیری داعش در اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی تنش ها میان مسکو و آنکارا افزایش یافته اند.

در سوم اکتبر سال جاری میلادی جنگنده های ترکیه یک هواپیمای نظامی روسی را که در سوریه عملیات انجام داده بود و بر فراز حریم هوایی ترکیه پرواز می کرد مجبور به عقب نشینی کردند. در عین حال، در 16 اکتبر ارتش ترکیه یک هواپیمای بدون سرنشین ( پهپاد) روسی را بر فراز خاک خود سرنگون کردند.

تنش میان روسیه و ترکیه در روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته است. ترکیه مدعی که هواپیماهای بمب افکن روسی روستاهای اقلیت ترک زبان سوریه را بمباران کرده اند. ترکیه روز جمعه گذشته سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد و در مورد عواقب وخیم این عملیات نظامی به او هشدار داد.

براساس آخرین گزارش ها که از سوی رویترز مخابره شده است، سخنگوی شورشیان ترکمن سوری اعلام کرد که خلبانی که گفته شده در اسارت آنها است به دلیل جراحات زیاد جانش را از دست داده است.

شورشیان ترکمن سوری فیلمی را در اختیار رویترز قرار دادند که در آن می توان پیکر مردی بی حرکت را با آثار جراحات فراوان بر کف زمین و در میان مردانی که به دور آن اجتماع کرده اند، مشاهده کرد.

سخنگوی شورشیان ترکمن سوری در مورد سرنوشت دومین خلبان جنگنده بمب افکن سوخو 24 روسی که از سوی ترکیه ساقط شد هیچ سخنی نگفت.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها