سال‌هاست که مدارس به دلیل عدم تخصیص سرانه، از کمک‌های مالی خانواده‌ها برای تامین هزینه‌ها استفاده می‌کنند اما طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش کمک‌های مالی خانواده‌ها نباید به صورت نقدی و چک باشد بلکه باید به حساب 17 رقمی مدرسه واریز شود.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۴
خانواده‌ها پول نقد و چک به مدارس ندهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سیدرحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش تسنیم «آیا مدارس می‌توانند به اجبار از خانواده‌ها پول نقد دریافت کنند» می‌گوید:‌ دریافت کمک‌های مردمی جنبه اجبار ندارد ولی اداره مدارس در شرایط فعلی نیز دشوار است. ما به مدیران مدارس توصیه می‌کنیم برای دریافت کمک‌های اختیاری از روش‌های پسندیده استفاده کنند، یعنی مردم را در جریان مسائل واقعی مدرسه قرار دهند، ما از مردم چیز پنهانی نداریم، وقتی مدرسه توانایی پرداخت پول قبض گاز را ندارد، مدیر مدرسه آن را از خانواده‌ها پنهان نکند.

وی می‌افزاید:‌ هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد که به اجبار از خانواده‌ها پول دریافت کند و کمک‌های مردمی خانواده‌ها به مدارس باید به حساب مدرسه واریز شود یعنی مدرسه نباید پول نقد و چک از خانواده‌ها دریافت کند. این موضوع تخلف است و اگر گزارش شود به آن رسیدگی می‌کنیم.

منصور مجاوری مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم از این به بعد هزینه کلاس‌های فوق برنامه باید به حساب 17 رقمی مدارس از طریق دستگاه پُز و ATM واریز شود و مدیران مدارس موظفند زمانی که خانواده‌ای مراجعه کرد دستگاه پُز را در اختیار آنها قرار دهند تا هزینه فوق برنامه را به حساب مدرسه واریز کنند. خانواده‌ها توجه داشته باشند که حساب حتماً‌ به اسم مدرسه بوده و به اسم اشخاص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها