رییس جمهوری فرانسه درگفت وگوی تلفنی روحانی:

کشورها را برای مبارزه نظامی با داعش متحد می کنم

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» خبر داد:

احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش به درخواست اولاند

یک روزنامه انگلیسی به نقل از دیپلمات‌های ارشد از احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش و بی توجهی به خواسته‌های ریاض و تل‌آیو درباره ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۸
احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش به درخواست اولاند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» از احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش به دنبال تقاضای «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه برای مشارکت بین‌المللی در نبرد علیه داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش ، یک دیپلمات ارشد غربی در این زمینه گفت: «روسیه آشکارا اعلام کرده است که با ایران و عراق در زمینه سوریه مشارکت اطلاعاتی دارد و آمریکا نیز اعلام کرده که با عراق در زمینه نبرد با داعش همکاری اطلاعاتی دارد. ما همچنین می‌دانیم که ایران به میزان زیادی در امور عراق مشارکت دارد. بنابر این از فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه تقاضا کرده‌ایم به درخواست‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش واکنش نشان دهد و البته ایران نیز مشتاق کمک است و این حس وجود دارد که باید به آن‌ها اجازه این کار داده شود.»

یک دیپلمات دیگر غربی با رد ضمنی مواضع عربستان سعودی در تهدید نامیدن ایران به ویژه در امور یمن و این که داعش دشمن غرب می‌باشد، با اشاره به مخالفت اسرائیل و عربستان سعودی با برجام و اتخاذ مواضع سخت از سوی آن‌ها حین مذاکرات هسته‌ای گفت: «اینک وضعیت تغییر یافته است. و توافق‌های تجاری فراوانی بین ایران و اروپا در راه است و یکی نیز بازگشت مجدد این کشور به جامعه بین‌الملل و امکان حضور ایران در نبرد علیه داعش در ائتلاف ضد تروریستی که گامی دیگر در این جهت است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها