سرمربی تیم ملی فوتبال گوام گفت: به کی‌روش گفتم مشکلاتی که برای دریافت ویزای بازیکنان ایرانی به وجود آمد، هیچ ارتباطی به من نداشت، بلکه این یک موضوع سیاسی است و حتی هیچ ارتباطی هم به فوتبال ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۲
به کی‌روش گفتم مشکلات سیاسی بوده و ربطی به فوتبال ندارد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از فارس، تیم ملی ایران باید روز سه‌شنبه آینده از هفته هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در کشور گوام به مصاف تیم ملی این کشور برود.

نکته قابل توجه در این دیدار اینکه چون گشور گوام تحت سلطه آمریکا قرار دارد، دو کشور با توجه به عدم وجود سفارتخانه‌‌های ایران و آمریکا در تهران و گوام برای سفر به کشورهای یکدیگر دچار مشکلاتی شدند، که البته در این بین مصائب تیم ملی ایران برای سفر به گوام بسیار بیشتر از حریف برای سفر به ایران بود چراکه در نهایت ویزای بازیکنان کلیدی مانند حاج‌صفی، علیرضا حقیقی، سعید عزت‌اللهی و ... برای سفر به این کشور صادر نشد تا دست کادرفنی برای این دیدار خالی‌تر از گذشته شود.

بر همین اساس و به بهانه همین مشکلاتی که این روزها برای تیم ملی ایران برای سفر به گوام به وجود آمد و البته سایر مسائل مربوط به این دیدار و شرایط فنی تیم ملی گوام، گفت و گویی را با گری وایت، سرمربی جوان و انگلیسی تیم ملی این کشور انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

از بازی حساس ایران و گوام آغاز کنیم. به نظر این دیدار حداقل برای شخص شما و مردم کشور گوام می‌تواند خیلی حساس باشد.

فکر می‌کنم این مسابقه قبل از اینکه برای ایران اهمیت زیادی داشته باشد، برای ما بسیار حائز اهمیت است. این مسابقه در نوع خود برای ما نیز می‌تواند یک دیدار و رقابت جالب و جذاب باشد چرا که در خانه می‌خواهیم با یک تیم قدرتمند آسیایی یعنی ایران بازی‌ کنیم. در واقع تیم ملی گوام می‌خواهد در خانه خود با تیمی بازی کند که در گذشته چندین بار تجربه حضور در جام جهانی را داشته و این در حالی است که تا به حال این اتفاق برای ما نیفتاده است. ایران تجربه 3 دوره حضور در جام جهانی را دارد و الان شرایط خوبی است که بازیکنان تیم ملی گوام مقابل تیمی قدرتمند در خانه بتوانند خود را محک بزنند. این در واقع یک فرصت بسیار خوب برای بازیکنان و هواداران گوام است که بتوانند دیدار تیم ملی کشورشان را با تیمی تجربه کنند که تیم اول آسیا محسوب می‌شود. بنابراین آنها می‌توانند یک تجربه جدید را در زمینه فوتبال بین‌المللی به دست بیاورند.

از لحاظ فنی در مورد دیدار سه‌شنبه صحبت می‌کنید؟

اگر بخواهم از لحاظ فنی صحبت کنم باید بگویم که ایران اولویت اول صعود از گروه D رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا و تیمی قدرتمند به شمار می‌رود اما از سوی دیگر باید اشاره کنم که تیم من یعنی تیم ملی گوام در چند ماه اخیر در بازی‌های خانگی‌اش فوق‌العاده خوب بازی کرده و توانسته است از امتیاز میزبانی به نحو احسن استفاده کند. الان هم بازیکنان من با قدرت آماده هستند تا به میدان بیایند و مقابل تیم ملی ایران یک مبارزه جانانه داشته باشند. از روزی که به تیم ملی گوام آمدم همواره تلاشم بر این بوده که تیم ملی این کشور و بازیکنانم مرحله به مرحله پیشرفت کنند که تا به حال این اتفاق افتاده است.

همانطور که گفتید گوام در خانه تیم قابل احترامی است و حداقل اینکه تا به حال در رقابت‌های مقدماتی 2018 در خانه مغلوب هیچ تیمی نشده است.

درست است. این امتیاز ویژه تیم ماست که در خانه از امتیاز میزبانی به خوبی استفاده می‌کنیم و بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذاریم. هر چند که معتقدم در 2 بازی اخیرمان مقابل ترکمنستان و هند شرایط خوبی را تجربه نکردیم اما اگر بخواهم واقعیت را بگویم باید عنوان کنم ما در همان 2 دیداری که خوب نبودیم، توانستیم فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریفان‌مان خلق کنیم و فقط بدشانسی عاملی ناکامی گوام در این 2 دیدار بود.

در حال حاضر برای دیدار با ایران چه شرایطی دارید؟

همین که می‌بینم بازی به بازی شرایط بازیکنانم بهتر می‌شود و عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارند و این موضوع برای من امیدبخش است. بنابراین مطمئناً برای دیدار با ایران نیز شرایط خوبی داریم و بازیکنانم برای آغاز این مسابقه لحظه‌شماری می‌کنند تا مبارزه جانانه‌ای را مقابل ایران به نمایش بگذارند. در حال حاضر شرایط به جایی رسیده که باید در خانه مقابل تیم اول آسیا بازی کنیم.

فکر می‌کنید رکورد شکست‌ناپذیری گوام در خانه مقابل ایران هم حفظ خواهد شد؟

ما در 3 دیدار قبلی خود هیچ شکستی را تجربه نکرده‌ایم و شاید همین دیدارهای خانگی عاملی بوده است که هنوز هم گوام امیدوار به صعود باقی مانده و این شانس را داشته باشد که به مرحله بعد صعود کند اما همین وضعیت که برای گوام به وجود آمده است هم یک شرایط و تجربه جدید است چرا که تا پیش از این هیچ گاه تیم‌های بزرگ حتی وارد فرودگاه گوام هم نشده‌ بودند تا بخواهند با این کشور در ورزشگاه خانگی‌اش بازی کنند. الان این فرصت به دست آمده است و حتی مردم و علاقمندان به فوتبال در گوام اذعان دارند که وضعیت‌شان از لحاظ فوتبالی در حال حاضر خوب شده است و این اتفاقاتی که می‌افتد برایشان مطلوب است. همین وضعیتی هم که برای علاقمندان به فوتبال در کشور گوام در حال رخ دادن است، یک وضعیت شگفت‌انگیز است چرا که تا پیش از این شرایط اینطور نبود که گوام در مرحله‌ای باشد که شانس صعود داشته باشد.

با توجه به اینکه با تیم ملی ایران در سفر اخیر به گوام از سئول کره جنوبی همسفر بودید، آیا دیداری هم با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران داشتید؟

البته با کی‌روش در تهران که بودم هم چند بار دیدار کردم و خوشبختانه در مسیر هوایی هم که ما از هند می‌آمدیم و ایرانی‌ها هم به سمت گوام بودند، دوباره با کی‌روش دیدار داشتیم و گفت‌وگوهای خوبی با هم انجام دادیم و من بابت این موضوع خوشحال هستم. در پروازی که با هم بودیم این فرصت به دست آمد تا ساعت‌ها من به عنوان مربی جوان با کارلوس کی‌روش که تجارب بسیار خوب و بین‌‌المللی دارد به صحبت بپردازم که این موضوع یک امتیاز مهم برای من به شمار می‌آید.

پس از این دیدارها نظرتان در مورد کی‌روش چیست؟

سرمربی تیم ملی ایران یک جنتلمن واقعی است و رفتار بسیار خوبی دارد و من در پرواز مشترکی که با ایرانی‌ها داشتیم، توانستم چند ساعت با او صحبت کرده و از تجربیاتش استفاده کنم. بنده رفتار حرفه‌ای و بسیار خوب کارلوس کی‌روش را مورد ستایش قرار می‌دهم.

همانطور که اطلاع دارید کارلوس کی‌روش به خاطر برخی کارشکنی‌هایی که در راه صدور ویزای برخی بازیکنان کلیدی ایران صورت گرفت، عصبانی بوده و اعتراض‌هایی را مطرح کرده بود.

بله از این موضوع مطلع هستم اما تا جایی که می‌دانید ما هم برای گرفتن ویزای ایران با دشواری‌های زیادی مواجه بودیم و نتوانستیم از طریق سفارتخانه ایران در کشورهای مختلف اقدام کنیم و در نهایت با ویزای فرودگاهی به ایران آمدیم. ما هم برای گرفتن ویزا دچار مشکلاتی شده بودیم اما من به کی‌روش هم گفتم که مشکلاتی که برای دریافت ویزای بازیکنان ایرانی به وجود آمد هیچ ارتباطی به من نداشت، بلکه این یک موضوع سیاسی محسوب شده و حتی هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد. در این مورد نه تیم ملی گوام می‌توانست کاری انجام دهد و حتی من هم کاری از دستم برنمی‌آمد. همانطور که می‌دانید دولت آمریکا در این زمینه تصمیم‌گیرنده است چون کشور گوام تحت سلطه آمریکا بوده و وقتی که گوام تحت سلطه آمریکا است ما دیگر نمی‌توانیم در مورد این موارد تصمیم بگیریم و این دولت آمریکاست که در این مورد تصمیم گیرنده است. فدراسیون فوتبال گوام حتی در این مورد هیچ اعلام نظری نکرد چرا که این موضوع از حیطه اختیار آنها هم خارج است.

چند درصد احتمال می‌دهید گوام بتواند به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کند؟

به نظر من در گروه ما تیم ملی ایران اولویت اول صعود است. چون تیم بسیار خوبی است، بنابراین هم از لحاظ تجربه و هم قدرت، شانس اول صعود است. درخصوص گوام نیز باید عنوان کنم که شکست آخرمان مقابل هند کار ما را برای صعود سخت کرد اما ما همچنان شانس داریم. در دیدار با هند 7 فرصت صد در صد گلزنی داشتیم و می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم که این اتفاق نیفتاد و از سوی دیگر هند از تک فرصت خود استفاده کرد و توانست ما را شکست دهد و این موضوع شرایط ما برای صعود را دشوار کرد. البته در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و هنوز هم امکان دارد گوام یکی از تیم‌های صعود کننده باشد. نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و باید منتظر دیدار با ایران باشیم چون نتیجه این دیدار مشخص می‌کند که چه تیم‌های شانس بیشتری برای مرحله بعد دارد. در واقع پیش‌بینی در مورد تیم دوم صعود کننده سخت است اما ما هم هنوز شانس داریم تا تکلیف گوام برای صعود یا عدم صعود را مشخص کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها