عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد:

ایران نمی‌تواند از گوام به فیفا شکایت کند

جام جم ورزشی : مشکل دریافت ویزای گوام، تبدیل به مساله اصلی تیم‌ملی قبل از برگزاری این مسابقه در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی 2018 در منطقه آسیا شده است.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۶
ایران نمی‌تواند از گوام به فیفا شکایت کند

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، بنابر گزارش‌ها 5 بازیکن ایرانی به دلیل مشکل دریافت ویزا از این سفر بازخواهند ماند. از این رو با شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس گرفتیم تا درباره این مشکلی که برای تیم‌ ملی ایران به وجود آمده سوال کنیم.

وی درباره شایعه عدم همکاری دولت گوام با ایران می گوید: باید دید که مشکل هر یک از افرادی که ویزای گوام را دریافت نکردند چیست. مثلا همه مشکلات نفراتی که هنوز ویزا ندارند، به مسائل اداری برمی‌گردد یا واقعا از سمت مقابل در این‌باره سختگیری یا کارشکنی صورت گرفته است. فدراسیون فوتبال ایران باید درباره تک‌تک نفرات اسناد لازم را منتشر کند تا مشخص شود عدم دریافت ویزای هر یک از ملی‌پوشان به چه دلیل است. مثلا این مساله ممکن است به دلیل نقص پرونده یکی از بازیکن‌ها اتفاق افتاده باشد و همه افراد را نمی‌شود در یک زیرگروه جمع زد.

وقتی از او درباره روش مقابله با کارشکنی احتمالی سوال می‌کنیم، رحمانی می‌گوید: در مسابقات تحت پوشش کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور میزبان متعهد به تامین ویزای میهمان است اما این مسابقات زیرنظر فیفا برگزار می‌شود و این مساله در قانون پیش‌بینی نشده است بنابراین وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید کشوری که خواهان دریافت ویزاست به فیفا نامه می‌زند و تقاضای کمک می‌کند و فیفا در مقابل از کشور میزبان می‌خواهد که حداکثر همکاری را در این باره به عمل بیاورد بنابراین قرار نیست اتفاق خاصی برای فدراسیون فوتبال گوام رخ بدهد.

رحمانی درباره مسائل دیپلماتیک فی‌مابین ایران و آمریکا و تاثیر آن در سفر تیم‌ ملی به گوام هم می‌گوید: آنها مستعمره آمریکا نیستند اما قوانین شهروندی‌شان طوری است که اگر کسی قصد سفر به این کشور را داشته باشد، باید طبق قوانین آمریکا ویزا دریافت کند البته آنها هم برای حضور در ایران سختی کشیدند چراکه پاسپورتشان، پاسپورت آمریکایی است و همه می‌دانند که سفر یک شهروند آمریکایی به ایران یا بالعکس از سخت‌ترین انواع آن است و طبعا این عبور و مرور مشکل نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها