خطایی که در برنامه فیتیله البته ناخواسته صورت گرفت و رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری را در پی داشته با حواشی‌ای همراه شد که تعمق در آن خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۳
آری اینچنین بود برادر

قبل از ورود به این حواشی ذکر این نکته ضروری است که درایت و خردمندی ائمه جمعه محترم شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان و همین‌طور مسئولان و نمایندگان فرهیخته این استان‌ها در مجلس شورای اسلامی از یک‌سو و ورود به‌موقع مسئولان صداوسیما در عذرخواهی از هموطنان غیورآذری و همزمان توبیخ و برکناری عوامل دخیل در این خطای رسانه‌ای از سوی دیگر سبب شد تا تلاش آنهایی که خود را آماده کرده بودند با گردوخاک روی یخ، از آب گل آلود ماهی‌های درشت بگیرند ناکام ماند و راه به جایی نبرد.

اما در مورد حواشی باید گفت، در این ماجرا تکلیف اپوزیسیون و برخی عناصر افراطی که سال‌هاست با حمایت و تحریک بیگانگان وحدت و یکپارچگی این سرزمین را با دامن زدن به مسائل قومی ـ قبیله‌ای هدف گرفته تا از این نمدکلاهی برای خود ببافند، مشخص است و ملت رشید ایران سال‌ها که نه، بیش از یک قرن است این جماعت قلیل را خوب شناخته‌اند و با مراجعه به حافظه تاریخی خود به‌خاطر می‌آورند این جماعت دهه‌هاست آب در هاون می‌کوبند.

اما فارغ از این عده قلیل و معلوم الحال با کمال تاسف برخی نمایندگان یا بعضا آنهایی که در سر سودای ورود به بهارستان به هر قیمتی را دارند و همین طور تعدادی اندک از مسئولان استانی بدون توجه به بهره‌برداری رسانه‌های بیگانه و موج سواری چنین عناصری از واکنش‌های آنها، خواسته یا ناخواسته مواضعی گرفتند که به‌جای کمک به حل مساله، بدتر به آن دامن زدند.

در این میان خبرگزاری رسمی دولت نیز گفت‌وگویی را به نقل از یک منبع آگاه درباره تذکر شورای امنیت کشور به مسئولان صداوسیما برای عذرخواهی منتشر کرد که از اساس دروغ بود چرا که از همان ابتدا در چارچوب احترام و تکریم اقوام این تدبیر دکتر سرافراز بود که از هموطنان آذری عذرخواهی صورت‌پذیرد.

به‌رغم این واقعیت‌ها برخی از این برادران با ادبیات تند سیاسی و جناحی چنان بی محابا به رسانه ملی تاختند و پا بر اخلاق و انصاف نهادند که یادشان رفت همین چند هفته پیش بود که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار رئیس و مدیران صداوسیما فرمودند ما در آوردگاه جنگ نرم همین رسانه ملی را داریم.

حال که این مساله با دلسوزی و همراهی و همدلی همه مسئولان و دست‌اندرکاران مدیریت شد، بد نیست به برخی از این عزیزان توجه داد که آیا تضعیف رسانه ملی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرارگاه مقدم و فعال جنگ نرم است دقیقا بازی در میدان بدخواهان نظام محسوب نمی‌شود.

اگر اقدام عمو فیتیله‌ای‌ها خدای نکرده عمدی بود یا مسئولان رسانه ملی با این خطای سهوی برخورد و عذرخواهی نمی‌کردند حق با این عزیزان بود ولی با توجه به شفافیت موضوع و ورود به‌موقع مسئولان رسانه ملی به ماجرا، پیگیری چنین رویکردی چه توجیهی دارد.

از طرفی وقتی تاریخ ایستادگی‌های ایرانیان در برابر دشمنان این آب و خاک و سیر تحولات سیاسی اجتماعی ایران زمین در قرن‌های اخیر تاکنون، با رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی دلاورانی همچون باقرخان و ستارخان، باکری‌ها و فکوری و نورالدین پسر ایران و رشادت غواصان زنجانی ـ که مستند آنها در هفته دفاع مقدس از شبکه پنج با عنوان با آخرین نفس‌هایم پخش شد ممزوج و آمیخته شده، مگر می‌شود تصور کرد که همه ما از یک خانواده نیستیم.

آری برادر همه ما از ترک، کرد، لر، بلوچ، ترکمن، عرب، بختیاری‌ و فارس همه از یک پیکریم؛ چرا که در قبال چنین خطاهایی حتی سهوی دل همه‌مان به‌درد می‌آید و ناراحت می‌شویم و به قول سعدی چو عضوی به‌درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

در مجموع با چنین ملاحظاتی همواره باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود تا خدای ناکرده ناخواسته آب به آسیاب دشمنان این مرزوبوم نریزیم و گل به دروازه خودمان نزنیم.

دکتر مراد عنادی - مدیر مسئول / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها