رییس مرکز ملی فرش ایران اظهار امیدواری کرد که ظرف دو ماه آینده و با آغاز سال نو میلادی شاهد صادرات فرش‌ ایرانی به آمریکا باشیم.
کد خبر: ۸۵۴۴۲۹
صادرات فرش‌ دستباف به آمریکا تا 2 ماه آینده

به گزارش جام جم آنلاین حمید کارگر با حضور بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه امیدواریم فرش ایرانی دوباره به بازار آمریکا راه یابد، به ایسنا گفت : البته این ورود به آن معنا نیست که سهم گذشته‌مان را می‌توانیم به دست آوریم، چون قبل از تحریم حدود 80 میلیون دلار صادرات به آمریکا داشتیم و قرار نیست در سال 2016 نیز 80 میلیون دلار صادرات داشته باشیم، چون در پنج سال عدم حضور ایران در بازار آمریکا، کشورهای رقیب در آنجا فعال شده‌اند و سهم‌ ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه فرش ایرانی در چند سال تحریم از دو منظر آسیب دید، گفت: تحریم‌های عمومی و اقتصادی باعث شد هزینه صادرات افزایش یابد و ریسک صادرات بالا رود. از طرفی مشکلاتی که در نقل و انتقالات شاهد بودیم منجر به بالارفتن قیمت ارز، بیمه و هزینه های حمل‌ونقل شد.

کارگر با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام راه ورود فرش ایرانی به آمریکا باز می‌شود، اظهار کرد: آسیب‌های تحریم‌های عمومی کشور کاهش یافته و ریسک صادرات نیز باید کاهش یابد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه حضور پرقدرت در بازارهای سنتی مثل اروپا نیازمند تبلیغات است، افزود: مرکز ملی فرش ایران برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده تا در نمایشگاه دموتکس 2016 که در دی ماه در هانوفر آلمان برگزار می‌شود نشست‌ها و میزگردهای ویژه‌ای با حضور تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی، آلمانی و آمریکایی برگزار کند.

وی در عین حال بیان کرد: قرار است به زودی جشنواره گره زرین با هدف ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان و هنرمندان فعال در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف ایران برگزار شود.

کارگر ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران درصدد است در این رویداد فرهنگی و هنری، قالیبافان، طراحان و نقاشان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف ایران را مورد تکریم قرار دهد و برای این منظور منتخبان هر یک از این رشته های شغلی در سطح استان‌ها معرفی و سپس نمایندگانی از بین آنان در سطح ملی مورد تقدیر قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها