روز دوم نمایشگاه مطبوعات و خبرگزار‌ی‌ها با حضور رئیس‌جمهور و افتتاح رسمی نمایشگاه همراه بود. دکتر حسن روحانی پس از مراسم افتتاحیه از غرفه‌ها از جمله غرفه روزنامه جام‌جم بازدید کرد. این در حالی است که برخی از نشریات و خبرگزاری‌ها در نمایشگاه امسال حضور ندارند.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۳
دید و بازدیدهای داغ رسانه‌ای

به گزارش جام جم آنلاین ، به دلیل حضور رئیس‌جمهور، درهای نمایشگاه ساعت 11 به روی مردم گشوده شد. جمعیت زیادی هم پشت درهای بسته منتظر ورود به شبستان بودند.

هر چه به ظهر نزدیک‌تر می‌شدیم چهرهای سیاسی، هنری، فرهنگی و ورزشی یکی پس از دیگری در نمایشگاه حاضر می‌شدند. نادر مشایخی، میرجلال‌الدین کزازی، هرمز شجاعی‌مهر، جواد انصافی و... از چهره‌های شناخته شده‌ای بودند که پیش از ظهر برای دیدار با اهالی رسانه به نمایشگاه سر زدند.

یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال توجه به موضوع محیط زیست است. دو بازیگر که یکی تماما با رنگ نقره‌ای (سیلورمن) و دیگری با رنگ سیاه گریم شده‌اند، با حرکات پانتومیم و اجرای پرفورمنس توجه بازدیدکنندگان را به بحث محیط زیست و آلودگی هوا جلب می‌کنند. در دست شخصیت نقره ای، گلدانی سبز و در دست شخصیت سیاه، گلدانی خشک شده است. یکی از نکات نمایشگاه اعلام حضور مسئولان دولتی از بلندگوهای شبستان است. با نزدیک شدن به عصر حضور چهره‌های سیاسی بیشتر به چشم می‌آمد. شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف از نمایشگاه دیدار کردند. در این میان علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اسدالله عسکراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین زمان اصلی بازدید خود را به غرفه جام‌جم اختصاص دادند.

اردشیر رستمی، که در سریال شهریار نقش جوانی‌های شهریار را بازی می‌کرد، نیز به غرفه جام‌جم آمد و از نوشتن دو فیلمنامه «به جای من» و «کاپلان» طی یک سال گذشته خبر داد و گفت قصد دارد فیلمنامه اولی را خودش کارگردانی کند، که با گرفتن مجوزها در حال حاضر مراحل پیش تولید را می‌گذراند. فریدون جیرانی، بهروز افخمی، ژاله صامتیان و علی مسعودی از هنرمندانی بودند که عصر روز گذشته به نمایشگاه آمدند. علی مسعودی که با حضور در برنامه خندوانه نامش بر سر زبان‌ها افتاد و به علی مشهدی معروف است، از سختی‌هایی که سال‌ها متحمل شده گفت و ابراز امیدواری کرد مسئولان سازمان صدا و سیما در مورد تصمیمشان درباره علی ضیا تجدیدنظر کنند.

یکی از نکات جالب روز گذشته، برگزاری قرعه‌کشی توسط یکی از روزنامه‌های کشور بود که با این برنامه توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. با حضور هرمز شجاعی‌مهر در غرفه نشریه‌اش و دعوت او از هنرمندان، جمعیت زیادی دور این غرفه جمع شده بودند.در سال‌های گذشته استفاده غرفه‌ها از بلندگو، سبب انتقاد برخی بازدیدکنندگان و اهالی رسانه شده بود. امسال برای برگزاری سخنرانی‌ها تالار گفت‌وگو تدارک دیده شده و غرفه‌ها برنامه‌های خود را در این تالار اجرا می‌کنند و دیگر خبری از هیاهوی بلندگوها نیست.

کمیل انتظاری - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها