مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به کشور در روز دوشنبه، 18 آبان، از بارش باران در دامنه‌های البرز و برف در مناطق کوهستانی شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۹
ورود سامانه بارشی به ایران از فردا

به گزارش جام جم آنلاین ، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از میزان ناپایداری در این مناطق کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه با تاثیر موج دیگری در غرب و بتدریج در دامنه‌های البرز، ابرناکی و بارش رخ خواهد داد، افزود: در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در جنوب فارس، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه از روز دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس نیز بارش به صورت برف خواهد بود. همچنین روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و در این روز نواحی غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز، نیمه ابری تا ابری و غبارآلود، در بعضی ساعات بارش باران با بیشینه و کمینه دمای 16 و 10 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز دوشنبه، مشابه امروز با بیشینه و کمینه دمای 17 و 10 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 16 و 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها