خبر نگران کننده ای که هفته نامه تایم منتشر کرد

خداحافظی جهان با موز

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، گفت: رودک عسل خوار خوزستان به دلیل تخریب زیستگاهش در جنگل‌های نیمه گرمسیری دز و کرخه در خطر انقراض قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۳
رودک در خطر انقراض است

به گزارش جام جم آنلاین ، عادل مولا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت رودک عسل خوار، اظهار کرد: رودک عسل خوار خوزستان متاسفانه این روزها به دلیل تخریب طبیعی و غیر طبیعی زیستگاهش در جنگل‌های نیمه گرمسیری دز و کرخه در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تهدیدات طبیعی چون سیل‌های مخرب، آتش سوزی و خشکسالی‌های اخیر و تهدیدات غیر طبیعی چون تصرف‌های واقع شده از سوی ورود احشام و کشاورزان در توسعه اراضی و فعالیت‌های آنها از آسیب‌های وارده بر حیات این گونه در خطر انقراض است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه مطالعات و سر شماری اختصاصی رودک عسل خوار تا کنون انجام نشده، افزود: انجام سرشماری و مطالعه این گونه ارزشمند در برنامه‌های حفاظتی از رودک عسل خوار قید شده و به زودی اجرا خواهد شد.

مولا در خصوص اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری و کنترل کاهش جمعیت این گونه در خطر انقراض، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان به آموزش جوامع محلی و مردم بومی جهت شفاف سازی در خصوص اینکه این حیوان هیچ تهدید و آسیبی به باغات و اراضی آنها وارد نمی کند و وجودش لازم حیات زیستی منطقه است پرداخته و این اقدام همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها