وظیفه دانشجویان امروز

تسخیر لانه جاسوسی در آبان سال 58، واقعه‌ای درس‌آموز بود که هنوز با گذشت بیش از سه دهه از آن می‌توان ابعاد مختلف آن را بازخوانی کرد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۳
وظیفه دانشجویان امروز

واقعیت این است که ایران با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان رهبر جبهه مستضعفان و مظلومان در مقابل جبهه ظلم و سلطه‌گری شناخته شد و تسخیر لانه جاسوسی، این وجهه جمهوری اسلامی ایران را بسیار آشکارتر از گذشته کرد و در سراسر جهان به نمایش گذاشت.

اشتباه آمریکایی‌ها در این مقطع خیلی به نفع انقلاب شد؛ زیرا آنها با اعتقاد به این‌که دانشجویان کاری غیردیپلماتیک و خلاف قوانین بین‌المللی انجام داده‌اند، با فشار تبلیغات سعی کردند دانشجویان و حضرت امام (ره) را مجبور به عقب‌نشینی کنند اما حضرت امام این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و از موج رسانه‌ای که آمریکایی‌ها برای مطرح شدن ماجرا در سطح جهان ایجاد کردند استفاده و تا حد امکان، جنایات آمریکا را افشا کردند.

آنها پس از این تلاش‌ها از روش‌های دیگر از جمله دیپلماتیک استفاده کردند سپس از سر استیصال به محاصره اقتصادی و قطع رابطه روی آوردند و در خانه آخر نیز به عملیات نظامی متوسل شدند که هیچ یک از این روش‌ها، دستاوردی برای آنها نداشت.

ایران بعد از انقلاب، دیگر ایران دهه‌های 30 و 40 نبود و حضرت امام (ره) نیز چهره‌ای شبیه دکتر مصدق نبود، اما آمریکایی‌ها این را نمی‌فهمیدند و در عمل نشان دادند به هیچ عنوان، حاضر نیستند به ملت ایران احترام بگذارند.

واقعیت روابط ایران و آمریکا در سال‌های گذشته نشان داده که درگیری ما با آمریکایی‌ها یک درگیری وجودی است؛ به این معنی که موفقیت ما شکست آنهاست و آنها نابودی ما را می‌خواهند و ما هم نابودی آنها را می‌خواهیم و این تعارض در سال‌های گذشته بسیار واضح‌تر شده است و جبهه‌بندی‌ها بسیار شفاف‌تر و جدی‌تر.

ما در سال‌های پس از انقلاب بسیار بیشتر از غربی‌ها و دنیای استکبار، پیشرفت کرده‌ایم و عملا رژیم صهیونیستی را فلج کرده‌ایم.

در خیلی از زمینه‌ها نیز تجربه‌ای نداشتیم اما اکنون با آنها هماوردی می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد البته آنها نیز در مقابل، بیکار نبوده‌اند و با استفاده از ابزار تروریسم، مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و با تفرقه‌افکنی‌های قومی و مذهبی، منطقه را به سمت تجزیه پیش می‌برند که همه اینها نشان‌دهنده ادامه درگیری‌های پیچیده میان آمریکا و ایران و ضرورت آگاهی و هوشیاری مسئولان است.

در حال حاضر ملت ایران و دانشجویان نیز باید توجه داشته باشند که روز 13 آبان فقط نباید روز ملی مبارزه با استکبار باشد بلکه باید به روز جهانی استکبارستیزی تبدیل شود و این به عهده دانشجویان است که با قشرهای روشنفکر کشورهای دیگر تماس برقرار کنند و با به کارگیری دیپلماسی عمومی و با همکاری با دانشجویان پیشرو و حق طلب و آزاده در دیگر کشورهای جهان، این روز را به یک روز جهانی تبدیل کنند.

حسین شیخ‌الاسلام - از دانشجویان پیرو خط امام (ره) / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها