روز قلع و قمع مدعیان

نمودار درختی جام حذفی، امروز و فردا با حذف پنج مدعی دیگر، خود را سبک‌‌تر می‌کند تا ضمن مشخص شدن برنامه دیدار چهارم مرحله یک‌چهارم نهایی، تکلیف سه تیم مرحله نیمه نهایی آن نیز روشن شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۰
روز قلع و قمع مدعیان

این دو روز را باید روز قلع و قمع مدعیان لیگ برتری نامید؛ جایی که از میان ذوب‌آهن و پرسپولیس، استقلال و فولاد، سایپا و تراکتورسازی، پدیده و نفت و بالاخره سپاهان و راه‌آهن یک تیم از گردونه رقابت‌ها خارج می‌شود.

جدال انتقامی در فولادشهر

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های امروز جام حذفی، پرسپولیس در اصفهان مهمان ذوب‌آهن، تیم آماده این روزهای لیگ است. ذوبی‌ها با یحیی گل‌محمدی، بازیکن و البته سرمربی اسبق پرسپولیس در ده بازی اخیر خود طعم شکست را نچشیده‌اند تا فعلا شکست‌ناپذیرترین تیم فوتبال ایران باشند؛ تیمی که آخرین بار در هفته دوم لیگ و در دربی اصفهان مغلوب سپاهان شد، امروز پرسپولیسی را پیش‌روی خود می‌بیند که همین جمعه با گل ثانیه‌های پایانی از شکست در دربی تهران فرار کرد. با همان تساوی لذتبخش، حالا تیم برانکو با روحیه‌ای مضاعف به اصفهان می‌رود، هرچند برای کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی، پارامترهای روحی ـ روانی همه آن مولفه‌های لازم برای بردن نیست.

این بازی برای پرسپولیسی‌ها یک دیدار انتقامی هم هست؛ دیداری برای پاک کردن خاطره تلخ شکست فصل گذشته در نیمه نهایی جام حذفی و از دست دادن شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. البته در غیاب هادی نورزوی و در روزی که سوشا مکانی و مهدی طارمی محروم هستند، پرسپولیس کار سختی را برابر تیم سرپنجه ذوب‌آهن دارد. ذوب آهنی‌ها در همین دو بازی اخیر خود هشت بار دروازه تراکتورسازی و راه‌آهن را باز کردند تا نشان دهند یکی از زهردار‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال ایران هستند.

تقابل صدر و قعر

تقابل استقلال و فولاد را باید نقطه تقاطع قرعه لیگ و جام حذفی دانست. استقلال و فولاد امروز در یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند و دو هفته بعد هم در شروع دوباره رقابت‌های لیگ، در هفته دوازدهم همدیگر را ملاقات می‌کنند. دو بازی متوالی که نتایجش برای هر دو تیم استقلال و فولاد مهم است. برای پرویز مظلومی که بعد از نمایش دفاعی تیمش در دربی، انتقادهای زیادی را تحمل کرد بردن فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است. البته این بار از یک ورزشگاه مملو از جمعیت خبری نیست و در هوای سرد تهران، آنها مجبورند در حضور اندک تماشاگران آبی به میدان بروند. در مقابل فولاد هم اوضاعش حسابی به هم ریخته است. تیم پانزدهم جدول که در 11 بازی قبلی فقط یک برد دارد، در روزی که مربی‌اش دراگان اسکوچیچ، بیش از هر زمان دیگر از سوی هواداران فولاد تحت فشار است، باید به مصاف صدرنشین لیگ برتر برود. باید دید انگیزه قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا چقدر به فولاد بحران زده در دیدار مقابل استقلال آماده کمک می‌کند. برنده این بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف برنده پدیده و نفت تهران می‌رود؛ دیداری که آن هم امروز ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود.

اما در دیگر بازی مرحله یک‌چهارم نهایی دو تیم سایپا و تراکتورسازی به مصاف هم می‌روند. همین دو هفته پیش بود که تراکتورسازی با دو گل سایپا را شکست داد، اما آن بازی در تبریز برگزار شد و بازی امروز به میزبانی سایپا در تهران برگزار می‌شود. تیم مجید جلالی که بعد از دو شکست و یک تساوی در لیگ، این هفته برای خروج از بحران سیاه جامگان را در مشهد شکست داد، این هفته به مصاف تراکتوری می‌رود که آخرین بردش همان پیروزی مقابل سایپا بود. تونی اولیویرا فعلا بیشتر از مجید جلالی در فشار است؛ دلیلش هم باخت به صبا در هفته یازدهم و از دست دادن برتری 4 بر یک مقابل ذوب‌آهن در تبریز است.

برنامه جام حذفی

چهارشنبه 13 آبان

مرحله یک‌هشتم نهایی

پدیده ـ نفت، ساعت 14:30 در ورزشگاه ثامن مشهد (داور: علیرضا فغانی)

استقلال ـ فولاد، ساعت 18 در ورزشگاه آزادی (داور: اشکان خورشیدی)

مرحله یک چهارم نهایی

سایپا ـ تراکتورسازی، ساعت 15 در ورزشگاه تختی تهران (داور: بیژن حیدری)

ذوب‌آهن ـ پرسپولیس، ساعت 14:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: یدالله جهانبازی)

پنجشنبه 14 آبان

سپاهان ـ راه‌آهن، ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: محمدرضا اکبریان)

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها