بازیگران با نقش‌های تازه از فردا شب به شبکه یک می‌آیند

صف ستاره‌ها در‌ معمای شاه

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی سید محمدرضا ورزی از جمعه آینده مخاطبان شبکه یک را با حقایقی از دوران پهلوی و ریشه های انقلاب اسلامی آشنا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۸
«معمای شاه» 15 آبان آشکار می‌شود

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سریال معمای شاه در 80 قسمت تدوین شده و قرار است هر جمعه شب از شبکه یک سیما پخش شود.

محمدرضا ورزی، کارگردان این سریال، اتفاقاتی را که در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 در کشور رخ داده به تصویر کشیده است تا برگ هایی از حقایق دوران پهلوی را برای مردم رو کند.

این سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه و بازگشت آن‌ها به ایران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پایان می‌رسد. رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران در این چهل سال، اتفاقات مهمی در دربار پهلوی، دخالت های بیگانه در تعیین خط مشی سیاسی پهلوی و مبارزات انقلابی بر ضد شاه در این مجموعه روایت خواهد شد.

مراحل تحقیق روی «معمای شاه» از اواخر سال 1389 با مشاورت دکتر موسی حقانی آغاز شد و فرشاد خالقی از دی‌ماه 1391 دوربین خود را برای ضبط سکانس های اولیه آن روشن کرد.

علی لدنی تهیه کننده این مجموعه از کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، شهرک غزالی، کاخ‌ موزه گلستان، موزه عبرت و بناهای تاریخی شهر تهران به عنوان مکان های اصلی تصویربرداری این مجموعه بهره برده است.

بیش از 150 نفر از عوامل سینما، تئاتر و تلویزیون در مسئولیت‌های پشت‌ صحنه تولید و بیش از 600 بازیگر اصلی و فرعی در این مجموعه به کار گرفته شده اند.

طراحی چهره شهرام خلج یکی از برگ های برنده علی لدنی برای تولید این مجموعه به شمار می رود به طوری که تقریبا همه شخصیت های مورد نظر در روایت، با استفاده از بازیگران نزدیک به نقش و گریم های هنرمندانه، به شخصیت هایی دقیقا مشابه شخصیت های تاریخی بدل شده اند.

در این سریال تلویزیونی، حسین نورعلی در نقش جوانی محمدرضا شاه و امیرمهدی کیا در نقش میان‌سالی این شخصیت جلوی دوربین رفته اند.

جعفر دهقان، ساغر عزیزی، حدیث فولادوند، مهراوه شریفی نیا، علی دهکردی، فرامرز روشنایی، داریوش کاردان، حسام نواب صفوی، نادر سلیمانی، شهرام عبدیلی، آرام جعفری و سیامک اطلسی از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش می کنند.

ورزی معتقد است معمای شاه به علت برخورداری از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون و گریم های خلاقانه، ویترین گیرایی دارد و علاوه بر این جذابیت ها، موضوع و پرداخت دقیق به بخشی از تاریخ معاصر می تواند در اقناع نظر مخاطب موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها