سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه جدید بارشی از پنجشنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به اینکه امروز سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد، از ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر روز پنج‌شنبه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۵
ورود سامانه جدید بارشی از پنجشنبه

به گزارش جام جم آنلاین ، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج شده و تنها در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور موجب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این روز به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان بوشهر، مناطق جنوبی فارس و خوزستان و برخی نقاط استان هرمزگان پیش‌ بینی می‌شود، افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با جایگزینی زبانه پر ارتفاع بر روی کشور، به سبب سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنج‌شنبه و طی روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه بتدریج سبب افزایش ابرناکی، وزش باد و بارندگی در این نواحی خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در کشور رخ خواهد داد.

وظیفه افزود: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه‌ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 10 و 2 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان استان در روز چهارشنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، گاهی وزش باد و در روز پنجشنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود و اوایل شب نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 14 و 5 و 16 و 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها