آهنگساز سریال «کیمیا» با اشاره به قطعاتی که برای این اثر ساخته است بیان کرد در بخشی از موسیقی متن کار که سال ۵۷ را روایت می‌کند بیشتر ملودی‌ها و موسیقی‌های همان زمان به‌کار رفته است.
کد خبر: ۸۵۲۵۱۴
بازسازی آواهای قدیمی در یک سریال پرمخاطب

به گزارش جام جم نوا به نقل از فرهنگ نیوز، آرمان موسی‌پور با اشاره به ساخت موسیقی این سریال عنوان کرد: در این کار دوست داشتم تا حدی از موسیقی کلیشه‌ای که معمولا برای سریال‌ها ساخته می‌شود، فاصله بگیرم.

این آهنگساز موسیقی فیلم و سریال درباره ملودی‌ها و تم‌هایی که در ساخت موسیقی آثار به کار می‌روند، بیان کرد: در استانداردهای سریال‌سازی در دنیا ممکن است ۱۰ تا ۲۰ تم ساخته شود و دائم همان‌ها در سریال‌ها تکرار شوند اما سریال‌های ایرانی چنین ظرفیتی ندارند. من بارها خواسته‌ام با چند قطعه کارم را شروع کنم و بعد کار را با همان تم‌ها ادامه دهم، اما زمانی شما ترجیح می‌دهید که تنها حس تصویر را در کارتان دربیاورید و موسیقی به نوعی روایت داستانی را دنبال کند.

آهنگساز سریال «کیمیا» با اشاره به تنوعی که در ساخت موسیقی این اثر درنظر گرفته است، یادآور شد: ملودی‌های قطعاتی که من برای هر قسمت می‌سازم، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و قرار است پلان به پلان داستان را توصیف کند.

موسی‌پور درباره تیتراژ سریال «کیمیا» با خوانندگی علیرضا قربانی توضیح داد: قربانی در هنگام ساخت این تیتراژ در کنار من بود و ما با هم ملودی این کار را درآوردیم و در حدود یک هفته ساخت و ضبط این کار انجام شد البته از آنجایی که این سریال در 3 فاز تولید می‌شود، ممکن است برای هر فاز تیتراژ مجزایی بسازیم.

آهنگساز سریال «فاصله‌ها» درباره جزئیات آهنگسازی در سریال «کیمیا» عنوان کرد: اکثر موسیقی‌های این سریال به صورت آکوستیک ضبط شده و از تولید به شیوه الکترونیک کمتر استفاده شده است.

آهنگساز سریال «شیدایی» درباره ترکیب سازهایی که در ساخت موسیقی سریال «کیمیا» استفاده کرده است، گفت: ساختار موسیقی سریال «کیمیا» بیشتر بر دوش ارکستر زهی است که به همراه سازهایی دیگر اجرا می‌شود. همچنین در کار از آواهای جنوبی هم استفاده کرده‌ایم که در این آواها از حسین کشتکاربوشهری کمک گرفته‌ایم که بخشی از این آواها هنوز شنیده نشده‌اند زیرا همان‌طور که گفتم موسیقی این اثر قرار است داستان کیمیا را به عنوان شخصیت اصلی قصه روایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها