برترین بازیکن زن جهان در سال 2015 از رویاهای بزرگتر حرف می‌زند

جاه‌طلبی‌های کارلی ادامه دارد

برترین بازیکن جام جهانی 2015 شانس اول بردن توپ طلاست

توپ طلا به‌ وقت‌ «کارلی»

جام جم ورزشی : کنار زدن فوق ستاره‌هایی همچون مارتا، ابی وامباچ و نادینه انگرر که هر کدام از بزرگ‌ترین ستاره‌های کنونی دنیای فوتبال زنان محسوب می‌شوند کار هر بازیکنی نیست.
کد خبر: ۸۵۲۵۰۷
توپ طلا  به‌ وقت‌ «کارلی»

مارتا که دیگر به‌عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان شناخته می‌شود، انگرر که سال‌هاست برترین دروازه‌بان بی‌چون و چرای دنیاست.

به این جمع کسلر را هم اضافه کنید که سال گذشته توپ طلا را برد و البته ابی وامباچ بازیکن با تجربه تیم ملی آمریکا که او هم سابقه بردن توپ طلا را دارد.

اما در میان این ستاره‌ها امسال ناگهان سر و کله بازیکن جدیدی پیدا شد. «کارلی لوید» در جام جهانی 2015 فوتبال زنان کانادا همه معادلات را به هم ریخت و موفق شد توپ طلای برترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.

کارلی لوید در سن و سالی موفق به پشت سر گذاشتن قدرتمندترین ستاره‌های فوتبال دنیا شد که اصولا وقت روی سراشیبی افتادن بازیکنان فوتبال محسوب می‌شود، یعنی در 33 سالگی.

همه افتخارات کارلی

کارلی آن لوید، متولد جولای سال 1982 در نیوجرسی آمریکاست. از سال 1997 فوتبال خود را آغاز کرد و باشگاهی به نام «سنترال جرسی اسپلش» نخستین باشگاه رسمی او محسوب می‌شد.

پس از آن او حضور در باشگاه‌های مختلفی را تجربه کرد تا در نهایت به باشگاه «هوستون داش» رسید، باشگاهی که هنوز کارلی در آن به میدان می‌رود.

هافبک تیم ملی فوتبال آمریکا سال 2005 اولین بازی ملی خود را با پیراهن تیم ملی آمریکا انجام داد و در ده سال حضور خود در تیم ملی آمار حیرت انگیز 207 بازی ملی را به جای گذاشته است. لوید 78 گل ملی هم در کارنامه دارد.

لوید در این سال‌ها نه تنها با تیم ملی فوتبال آمریکا قهرمانی در جام جهانی 2015 را جشن گرفت که با این تیم دوبار در المپیک‌های 2008 و 2012 قهرمان شده است.

اینها عمده‌ترین افتخارات بازیکنی است که قرار است امسال در مراسم اهدای توپ طلا در زوریخ اصلی‌ترین گزینه برای دریافت این جایزه در میان بازیکنان زن باشد.

این بازیکن 33 ساله در سه جام جهانی بازی کرده که آخرین آن توام با قهرمانی بوده است. او در جام‌جهانی 2007 با آمریکا سوم شد و در جام جهانی 2011 آلمان نیز نایب قهرمان شدند.

اما بزرگ‌ترین لحظه کارلی لوید در فینال جام جهانی 2015 رقم خورد، یعنی وقتی تیم ملی آمریکا در فینال مقابل ژاپن قرار گرفت و با یک پیروزی بزرگ پنج بر دو قهرمانی را جشن گرفت.

کارلی در این دیدار هت تریک کرد. او با این سه گل به نخستین بازیکنی در تاریخ جام جهانی زنان تبدیل شد که در فینال هت تریک می‌کند.

اگر بخواهیم تاریخ جام جهانی مردان را هم حساب کنیم باید بگوییم او بعد از جف هورست اسطوره فوتبال انگلیس دومین بازیکن تاریخ فوتبال است که در فینال هت تریک می‌کند.

بعد از مسجل شدن قهرمانی آمریکا در جام جهانی، او توپ طلای برترین بازیکن این دوره را هم دریافت کرد، البته نه فقط به دلیل همان هت تریک که به دلیل تاثیر‌گذاری در تیم ملی آمریکا در همه بازیهای این تیم.

البته لوید افتخار بزرگ کسب عنوان کفش نقره‌ای را به عنوان دومین گلزن برتر جام هم به دست آورد. حالا او منتظر المپیک 2016 ریودوژانیروست، جایی که می‌تواند باز هم همه را مقهور توانایی‌های خود کند.

لوید، بخت اول

لوید قرار است آذرماه به زوریخ برود تا در مراسم سالانه اهدای توپ طلا شرکت کند، جایی که قرار است فوق ستاره‌هایی مثل رونالدو و مسی هم بیایند.

برای توپ طلای امسال زنان و در جمع سه نفر نهایی به احتمال فراوان دیگر خبری از مارتا (برنده پنج توپ طلا) و یا وامباچ و انگرر و حتی کسلر که سال گذشته این جایزه را برد نیست.

سلیا ساسیچ ستاره تیم ملی فوتبال آلمان در کنار هوپ سولو دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آمریکا بازیکنانی هستند که پیش‌بینی می‌شود به همراه کارلی لوید به جمع سه نفر نهایی راه یابند.

باز هم پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در اینجا لوید شانس بیشتری دارد و با توجه به درخشش تحسین برانگیز در جام جهانی 2015 زنان کانادا جایزه برترین بازیکن زنان جهان در سال 2015 را به خانه ببرد.
لوید اکنون نه تنها به توپ طلا فکر می‌کند که یک اتفاق مهم دیگر را هم در زندگی‌اش پیش روی خود می‌بیند؛ ازدواج با نامزدش برایان هولینس.

طبیعی است که او این روزها بسیار هیجان زده باشد، ستاره‌ای که می‌خواهد هم عروس شود هم جایزه برترین بازیکن فوتبال زنان دنیا را به خانه ببرد.

بانوی نیکوکار

کارلی لوید ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا اما تمام وقت خود را صرف فوتبال نمی‌کند. او اهداف مهم دیگری در زندگی خود دارد که بسیار تحسین‌برانگیز است.

دختری که سودای کسب توپ طلای 2015 را در سر دارد از نیکوکارترین ورزشکاران زن جهان است. او در برنامه‌های خیریه متعددی شرکت می‌کند و در تمام طول سال سعی می‌کند برنامه‌هایی را اجرا کند؛ حتی اگر به خاطر آن مجبور شود به شهر یا ایالت دیگری برود.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها