جنبش انصارالله یمن مردم این کشور را به شرکت در راهپیمایی علیه دشمن صهیونیستی دعوت کرد

صهیونیست‌ها در پی تصرف باب‌المندب

یک منبع نظامی در یمن فاش کرد کشتی‌های جنگی و قایق‌های توپدار رژیم صهیونیستی در حملات به یمن مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۵۲۴۳۱
صهیونیست‌ها در پی تصرف باب‌المندب

به گزارش جام جم آنلاین، این در حالی است که منابع عربی نیز می‌گویند عربستان سعودی با اعزام نیروهای جدید و اجیر کردن 800 نیروی کلمبیایی قصد دارد حمله‌ای جدید علیه «تعز» ترتیب دهد و به گفته خود محاصره این شهر را بشکند. کشتار مردم بی‌گناه یمن در حالی استمرار دارد که همچنان محافل بین‌المللی و در راس آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به این فجایع سکوت کرده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد: کشتی‌ها و قایق‌های جنگی اسرائیل که حضور گسترده‌ای در دریای سرخ دارند، در حملات به یمن در کنار کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی مشارکت دارند. این منبع نظامی یمن گفت: کشتی‌های جنگی اسرائیل که در سواحل بعضی از جزایر عربستانی و اریتره‌ای در دریای سرخ حضور دارند، شناسایی شده‌اند. این کشتی‌ها در کنار نیروهای متجاوز سعودی ـ آمریکایی به سواحل المخا در استان الحدیده یمن حمله می‌کنند. این منبع نظامی یمن تاکید کرد هدف این متجاوزان در دست گرفتن کنترل کامل گذرگاه باب‌المندب و سواحل یمن در این منطقه است.

در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از آژانس خبری «یو نیوز» نوشت: دشمن صهیونیستی درعملیات هوایی پرتاب سلاح و مهمات توسط هواپیماهای سعودی در برخی مناطق استان تعز با هدف امدادرسانی به گروه‌های تکفیری و داعشی‌های حزب‌الاصلاح و میلیشیاهای عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن مشارکت داشته است. هدف از پرتاب سلاح‌ها و مهمات کمک به تکفیری‌ها و عناصر هادی برای حفاظت از مناطق باقی‌مانده تحت سیطره آنها در استان تعز بعد از پذیرش شکست در مقابل پیشروی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بوده است.

یک منبع نظامی یمن در این‌باره گفته است: هدف صهیونیست‌ها از مشارکت در تجاوز سعودی ـ آمریکایی علیه یمن، سیطره مستقیم بر تنگه باب‌المندب و سواحل یمنی موازی آن است. وی هشدار داد نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن به طور کامل و دقیق از نحوه مشارکت نیروهای صهیونیستی آگاه هستند و سرنوشت آنها مانند سرنوشت مزدوران سعودی خواهد بود.

فراخوان انصارالله

به دنبال انتشار این اخبار، کمیته عالی جنبش انصارالله یمن با صدور فراخوانی مردم مقاوم یمن را به شرکت در راهپیمایی‌های گسترده محکومیت مشارکت دشمن صهیونیستی در تجاوز به یمن دعوت کرد. کمیته انقلابی یمن با صدور بیانیه‌ای با شعار «خطر در رژیم صهیونیستی نهفته است نه در باب‌المندب» توطئه‌های برنامه‌ریزی شده علیه یمن را محکوم کرد.

کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله در این بیانیه افزود: راهپیمایی‌های میلیونی این هفته برای تاکید بر مخالفت مردم یمن با مشارکت رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن برگزار می‌شود. این بیانیه افزود: طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی در یمن به طور کلی و در باب‌المندب به طور خاص بر کسی پوشیده نیست و رژیم صهیونیستی با تمام قدرت برای تسلط بر این منطقه استراتژیک تلاش می‌کند. بیانیه انصارالله اشاره بود به سخنان یکی از مقامات رژیم صهیونیستی درباره باب‌المندب که گفته بود اهمیت این منطقه به مراتب از برنامه هسته‌ای ایران مهم‌تر و نگران‌کننده‌تر است.

درگیری‌های شدید در تعز

از سوی دیگر شبکه الجزیره قطر در گزارشی اعلام کرد ده‌ها کامیون حامل نیروهای جدید به استان تعز واقع در غرب یمن اعزام شده‌اند تا در یک عملیات جدید بتوانند محاصره این شهر را بشکنند.

به گزارش این منبع، روز گذشته درگیری‌های شدیدی با سلاح‌های سنگین و متوسط بین گروه‌های حامی عربستان سعودی و جنبش حوثی‌ها در گرفته است. از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک نوشت: عربستان سعودی با پرداخت پول و به کارگیری صدها نفر از سربازان سابق کلمبیایی، آنها را به جبهه‌های جنگ در عدن یمن اعزام کرده است. به گفته این منبع، قرار است تمامی سربازان استخدام‌شده کلمبیایی توسط سعودی‌ها وارد عرصه نبرد شوند.

شبکه تلویزیونی تله‌سور در همین ارتباط گزارش داد که حدود 800 نفر از سربازان کلمبیایی در حال انتقال به «خط مقدم» نبرد در عدن هستند؛ جایی که افراطی‌های تکفیری ـ همچون داعش ـ توانسته‌اند جای پایی برای خود پیدا کنند. همچنین طبق گزارش نشریه اِل‌تمپیدوی کلمبیا، از ابتدای اکتبر تاکنون، بیش از صد کلمبیایی وارد عدن شده‌اند و سربازان بیشتری در راه هستند. رسانه‌های خبری در کلمبیا اعلام کرده‌اند میانگین حقوق هفتگی سربازان اعزامی به یمن یکهزار دلار بیشتر از حقوق آنها در کشورشان است. علاوه بر آن، به سربازان کلمبیایی درگیر در جنگ یمن وعده اعطای شهروندی در کشور امارات داده شده است.

روز گذشته مقامات عربستانی به کشته شدن یک نظامی در منطقه جیزان جنوب عربستان بر اثر اصابت موشک‌های نیروهای یمنی و انهدام یک موشک‌انداز خود در منطقه عسیر اعتراف کردند. یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز روز گذشته موفق شدند یک تجمع نظامیان عربستانی در نزدیکی المحاضی را هدف قرار دهند و خسارت مالی و جانی به آنها وارد کنند. تجاوزات وحشیانه رژیم عربستان سعودی و متحدان منطقه‌ای آن به یمن در حالی ادامه دارد که محافل بین‌المللی و در راس آنها شورای امنیت نسبت به این تجاوزات همچنان رفتاری توام با سکوتی از سر تائید در پیش گرفته‌اند.

توفان 80 خانه را دریمن ویران کرد

روز گذشته منابع محلی استان سقطری یمن گفتند: در پی وقوع توفان دریایی چابالا که وارد جزیره العرب شده است، علاوه بر کشته شدن سه نفر و تخریب کلی 80 خانه در این استان، ده هزار نفر نیز آواره شدند. به گزارش پایگاه خبری ردفان پرس، اهالی مناطق ساحلی استان حضرموت یمن از ترس وزش بادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا به کوه‌ها پناه بردند. این منابع افزودند: هزاران صیاد و سکنه سواحل از ترس توفان، باران و امواج شدید به کوه‌ها پناه بردند و شمار زیادی از قایق‌های صیادان نیز ویران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها