هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس

شیاطین سرخ و یک پیروزی مهم +تصاویر

جام جم ورزشی: قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس بدجوری دست و پا می‌زند. باخت پشت باخت و سیل انتقادهای بی‌پایان. متهم اصلی خوزه مورینیو ست که برخلاف فصل گذشته هنوز نتوانسته از چلسی تیمی مدعی بسازد.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۷
زوال‌ دسته‌جمعی‌ ستاره‌های‌ آبی

چلسی نه‌تنها مدعی نیست، بلکه جزو ضعیف‌های لیگ برتر تا این هفته به شمار می‌رود. در این میان نقش بازیکنان سابق ستاره این تیم را نباید فراموش کرد، بازیکنانی که اکنون کمتر شباهتی به ستاره دارند. واقعا چه بر سر آنها آمده است؟

کورتوآ؛ دروازه بان درجه 2

تیبوت فصل گذشته یکی از برترین گلرهای لیگ برتر لقب گرفت. پس از دیوید دخیا بسیاری او را بهترین دروازه‌بان این لیگ قلمداد می‌کردند، اما این فصل افت فاحشی دارد. اخراج او در برابر سوانسی در بازی افتتاحیه فصل و جاگیری‌های اشتباهش، کورتوآی فصل گذشته را کاملا از یاد برده است. البته او مقابل وست بروم یک پنالتی مهار کرد.

نمره: 5 از 10

ایوانوویچ؛ ضعیف و ناآماده

ایوانوویچ که مرد بازی‌های بزرگ بود اکنون وضعیت متفاوتی دارد. مهم‌ترین عامل برای افت فاحش مدافع صربستانی چلسی مصدومیت اوست. ایوانوویچ اکنون قادر نیست کیفیت فنی فصل‌های گذشته را تکرار کند. مورینیو به‌خوبی افت فنی مدافع تیمش را می‌بیند، اما تاکنون هیچ کاری نتوانسته انجام بدهد. این مدافع تا این هفته تنها 19 تکل صحیح داشته است.

نمره: 4 از 10

فراموشی کهیل

کهیل فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان تیمش در کل فصل بود و ضمن کسب قهرمانی با تیمش در پایان فصل در تیم منتخب هم جای گرفت. کهیل هنوز فرم آمادگی فصل گذشته را نیافته و عملکرد چندان خوبی در مقایسه با فصل گذشته ندارد. او نیز همانند ایوانوویچ فرمول موفقیت خط دفاع تیمش را از یاد برده است.

نمره: 6 از 10

جان تری؛ نزدیک خط پایان

کاپیتان چلسی هم مثل گذشته نیست. مرد قابل اتکای چلسی در فصل‌های گذشته این فصل شرایط بسیار متفاوتی دارد. او در این فصل نیمکت‌نشینی را هم تجربه کرد و این موضوع به‌خصوص در دیدار با منچسترسیتی بسیار خبرساز شد. او نخستین کارت قرمز خود را در پنج سال اخیر در دیدار با وست برومویچ هم دریافت کرد تا ثابت شود او از لحاظ شرایط روحی آماده نیست. این اتفاقات البته نتایج دیگری را هم به‌دنبال داشت و آن هم این که او کم‌کم به پایان روزهای خوب فوتبالی خود نزدیک می‌شود.

نمره: 5 از 10

آزپیلیکوئتا؛ خوب در میان بدها

این اسپانیایی در میان بدهای این فصل چلسی بهترین است. او که تابستان تا مرز جدایی هم پیش رفت در حال حاضر آماده و قبراق به نظر نمی‌رسد. او نیز بخشی از ستاره‌های رو به زوال چلسی است. آمار نشان می‌دهد این بازیکن تنها 33 تلاش برای تصاحب توپ در هوا را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نمره: 6 از 10

فابرگاس؛ پاسور غایب؟

او در نخستین فصل حضور در چلسی عالی ظاهر و به یکی از برترین پاسورهای اروپا تبدیل شد. او بهترین مکمل مهاجم گلزنی چون دیه‌گو کاستا به شمار می‌رفت و 24 پاس گل در کل فصل داد. او که با 30 میلیون پوند از بارسلونا به چلسی آمده بود، اما در این فصل به‌طور کلی با آنچه در فصل گذشته بود، فرق دارد. حرکت او محدود‌تر و آمادگی‌اش کمتر شده است. او تا اینجای فصل فقط یک پاس گل داده است.

نمره: 4 از 10

اسکار؛ آینده نامطمئن

اسکار با عملکرد ضعیف این فصل خود بیشتر از هر زمان دیگری در معرض جدایی قرار گرفته است. او انگار اعتماد به نفس خود را به‌طور کامل از دست داده است. او که در گذشته با خلاقیت، پاس گل دادن و گلزنی‌های حساس یکی از ستاره‌های چلسی بود در هفته‌های اخیر هیچ شباهتی با اسکار فصل گذشته ندارد. او آمار بسیار بدی از لحاظ شوت‌زنی در کارنامه خود ثبت کرده است.

نمره: 4 از 10

هازارد؛ ستاره‌ای که گم شد

هیچ چیز بدتر از این نیست که برترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر انگلیس اکنون بازیکنی درجه 2 باشد. این ستاره بلژیکی اکنون بسیار سردرگم در ترکیب آبی‌پوشان لندنی نشان می‌دهد و نشانه‌های جدایی او نیز به چشم می‌خورد. انگار هازارد دیگر انگیزه خود را برای بازی کردن در لیگ برتر انگلیس از دست داده است و می‌خواهد هر‌چه سریع‌تر راهی لالیگا شود. او هیچ نکته مثبتی تا اینجای فصل نداشته است؛ نه گلزنی نه گلسازی.

نمره: 4 از 10

ویلیان؛ تا حدودی راضی‌کننده

ویلیان به‌سختی توانسته میان هم‌تیمی‌های ناآماده شرایط قبلی خودش را حفظ کند و از معدود بازیکنان خوب چلسی باشد. او که تا امروز چهار گل در این فصل زده البته هنوز به‌خوبی فصل قبل نیست. با این اوصاف وی برترین بازیکن چلسی بحران‌زده به شمار می‌رود. این ملی‌پوش برزیلی فعلا بهترین است و باید منتظر بازگشت دسته‌جمعی هم‌تیمی‌هایش به شرایط خوب بماند.

نمره: 7 از 10

کاستا؛ از گل خبری نیست

کاستا فصل گذشته برای نخستین‌بار بازی کردن در لیگ برتر انگلیس را تجربه می‌کرد. او از همان ابتدای فصل شروع به درخشیدن کرد به‌طوری که در شش بازی هفت گل به ثمر رساند و اگر مصدومیت‌های پایان فصل نبود قطعا بالاتر از آگوئرو، برترین گلزن لیگ برتر می‌شد. ملی‌پوش اسپانیایی در فصل جدید لیگ برتر چنگی به دل نزد. او تنها سه گل به ثمر رسانده و در کارهای تیمی بسیار ضعیف نشان داده است. کاستا این افت را حتی با پیراهن تیم ملی اسپانیا نشان می‌دهد.

نمره: 4 از 10

منبع: دیلی میل

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها