محاسبه درصدی شانس تصاحب توپ طلا از سوی نامزدهای فیفا

آقای ستاره، چقدر شانس داری؟

گفت‌وگوی فور فور تو با یکی از 2 نماینده آسیا

ماسیمو لونگو: از دیدن نام خودم در‌فهرست توپ‌طلا سرم‌گیج رفت

برای ماسیمو لونگو 18 ماه گذشته باورنکردنی پیش رفت؛ بازیکنی که تاتنهام او را نخواست و مجبور شد به تیم کوچک سوئیندون برود، در جام‌جهانی 2014 فرصتی برای بازی کردن در این رقابت‌ها پیدا نکرد، اما چند ماه بعد، ستاره استرالیا در جام ملت‌ها بود و ماه گذشته وقتی فهرست 59 نفره نامزدهای توپ طلا منتشر شد، نام او در کنار شینجی اوکازاکی ژاپنی، به عنوان نمایندگان آسیا دیده می‌شد.
کد خبر: ۸۵۰۶۳۷
ماسیمو لونگو: از دیدن نام خودم در‌فهرست توپ‌طلا سرم‌گیج رفت

به گزارش جام جم ورزشی، او اکنون در تیم کوئینزپارک رنجرز بازی می‌کند که در لیگ قهرمانی انگلیس (یک دسته پایین تر از لیگ برتر) حضور دارد. نشریه فورفورتو به بهانه این اتفاق، مصاحبه‌ای با او انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

قبلا گفتی‌ از شنیدن خبر قرار گرفتن در فهرست توپ طلا، سرت گیج رفت؛‌ الان بهتر شده‌ای؟

کمی، اما هنوز هم سرم گیج می‌رود! دو روز طول کشید تا باور کنم این خبر واقعیت دارد.‌ ابتدا اصلا از این مساله اطلاع نداشتم. در آن روزها اصلا گوشی‌ام را چک نمی‌کردم؛ بنابراین وقتی بقیه از من سوال کردند، من جوابی نداشتم، زیرا خودم اصلا نمی‌دانستم. این مساله حالا برایم یک انگیزه است.

‌فکر می‌کنی بعد از بازی‌هایی که در جام ملت‌ها و رقابت‌های باشگاهی انجام دادی، شایسته قرار گرفتن در این فهرست بودی؟

جواب دادن به این سوال دشوار است. این دستاورد براساس عملکرد فردی است؛ بنابراین فکر می‌کنم شایستگی‌اش را داشتم. البته مقایسه کردن من با بازیکنان بزرگ دشوار است زیرا من در باشگاه بزرگی بازی نمی‌کنم. شخصا از این‌که در این سطح هستم، خوشحالم، زیرا این فرصت را به من می‌دهد هر‌هفته بازی کنم. همان‌طور که گفتم، می‌خواهم از این اتفاق به عنوان انگیزه‌ای برای رسیدن به سطوح بالاتر استفاده کنم.

هم‌تیمی‌هایت در تیم ملی استرالیا چه واکنشی به این خبرداشتند؟

آنها هم از این خبر غافلگیر شدند و البته کمی هم با این خبر شوخی کردند. واقعا جالب بود. آنها این مساله را دائما در صحبت‌هایشان تکرار می‌کردند. مثلا وقتی از من می‌پرسیدند قهوه می‌خورم و من گفتم بله، آنها می‌گفتند البته، هر چیزی برای برنده توپ طلا باید آماده باشد.

اوضاع در کوئینزپارک رنجرز چطور پیش می‌رود؟ فکر می‌کنی این فصل برایتان چطور به پایان برسد؟

فکر می‌کنم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و به لیگ برتر صعود کنیم. روی کاغذ ما بازیکنانی داریم که در سطح لیگ برتر هستند و باشگاه برای نگه داشتن آنها تلاش زیادی کرد؛ مانند چارلی آستین، متیو فیلیپس و لروی فر. کیفیت تیم خیلی خوب است. ما بازیکنان جدیدی به خدمت گرفتیم که قدرت خط میانی را افزایش داد. فکر می‌کنم می‌توانیم خوب کار کنیم و به پلی‌آف برسیم.

این فصل در پستی کمی متفاوت از فصل قبل بازی می‌کنی.کمی جلوتر از پست قبلی. بازی در‌ پست جدید چطور است؟

من تا به حال در ده پست بازی کرده‌ام، اما بازی‌ها‌ در لیگ قهرمانی متفاوت است. آخرین بازی‌ای که انجام دادم، بیشتر می‌بایست در کارهای تیمی شرکت می‌کردم و عقب برمی گشتم. در حال حاضر تا اندازه‌ای در حال یادگیری هستم.

تو در تاتنهام شرایط خوبی نداشتی و سرانجام این باشگاه را ترک کردی. فکر می‌کنی دلیـل عدم موفقیتت چه بود؟

به تصمیم مربیان تیم برمی‌گشت که خیلی مناسب من بود. فکر می‌کنم در زمان حضور هری ردنپ در تاتنهام، شرایط برای خیلی از بازیکنان خوب نبود، اما من در همان زمان اولین بازی‌ام را برای تاتنهام انجام دادم. پس از آن آندره ویاس بواش آمد و این باعث شد من تصمیم بگیرم به جای انتقال قرضی، به‌طور دائم از تاتنهام جدا شوم، زیرا او من را کاملا از تیم اصلی کنار گذاشت.

فکر می‌کردی با حضور ویاس بواش کاملا فراموش شده‌ای؟

دقیقا. من بعد از انتقال قرضی به تاتنهام برگشتم و احساس می‌کردم مرا فراموش کرده‌اند. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم تاتنهام را ترک کنم.

تو در تیم ملی استرالیا سال خوبی را پشت‌سر گذاشتی. به تیم اول راه پیدا کردی و قهرمان جام ملت‌های آسیا شدی. حالا احساس می‌کنی بیشتر در تیم جاافتاده‌ای؟

بله، قطعا. قبلا من یک بازیکن جدید بودم که کسی را نمی‌شناختم. اما خیلی زود با همه آشنا شدم. ابتدا در جام جهانی بازی کردم و سپس در جام ملت‌ها. اکنون از بازگشت به اردوی استرالیا برای حضور در بازی‌های ملی لذت می‌برم. تیم ما مثل یک خانواده است زیرا همه به هم نزدیک هستند.

بهنام جعفرزاده

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها