بازداشت 40 فلسطینی در کرانه غربی

در درگیری‌های روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان معترض به سیاست‌های تجاوزگرانه این رژیم 40 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه غربی بازداشت شدند. گفتنی است گروه‌های مقاومت فلسطینی در الخلیل در اعتراض به گروگان گرفتن پیکر 11 شهید این منطقه توسط رژیم صهیونیستی که در جریان انتفاضه قدس از اول ماه جاری میلادی به شهادت رسیده بودند، فراخوان شرکت در تظاهرات اعتراضی روز گذشته را داده بودند.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۸

به دلیل تشدید اعتراضات فلسطینی‌ها این روزها رژیم صهیونیستی تدابیر جدیدی اتخاذ کرده است که گروگان گرفتن پیکرهای شهدا و تحویل ندادن آنها به خانواده‌هایشان جهت تدفین، تخریب منازل فلسطینیان، بازداشت اعضای خانواده و نزدیکان شهدا و اخراج آنان از مناطق اشغالی از جمله این تدابیر است؛ اعمالی که با هیچ معیار انسانی و حقوقی بین‌المللی سازگار نیست و به‌رغم اعتراض نهادهای بین‌المللی رژیم صهیونیستی همچنان به روش‌های سرکوبگرانه خود ادامه می‌دهد... مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین در یک ماه اخیر شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض و کشتار، ضرب و شتم و برخوردهای خشن با آنها بوده است. وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای انتفاضه قدس از اول ماه جاری میلادی را تاکنون 61 شهید و 2120 زخمی اعلام کرده است. همزمان با افزایش آمار شهدا، وزارت امور خارجه روسیه، با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی، خواستار بازگشت آرامش و جلوگیری از گسترش دامنه
زد و خوردها و تنش‌ها در منطقه شد. در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواسته شده برای جلوگیری از گسترش دامنه مناقشه تلاش کنند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در پایان ضمن تاکید بر اهمیت بیت‌المقدس و ثبات موقعیت آن که رژیم صهیونیستی درصدد تغییر آن به سود خود است، ادامه داده است: راه‌حل پایدار و منصفانه مسائل بیت‌المقدس بخش جدایی‌ناپذیر روند حل و فصل مسائل فلسطین ـ اسرائیل بر مبنای معیارهای قوانین بین‌المللی است. صدور این بیانیه در حالی است که وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست صهیونیستی تاکید کرد هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد و صهیونیست‌ها تا ابد دست به سلاح بوده و اراضی فلسطینیان را تحت سیطره خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها