داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در شهر نجران در جنوب عربستان را به عهده گرفت. یک عامل انتحاری شامگاه دوشنبه هنگام خروج نمازگزاران از مسجد «المشهد» در منطقه «دحضه» خود را منفجر کرد که در پی آن چهار نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۵

این مسجد سومین مسجد بزرگ فرقه اسماعیلیان در جنوب عربستان محسوب می‌شود و خبرها از هجوم مردم شهر به بیمارستان «ملک خالد» برای اهدای خون به مجروحان حکایت دارد.

بر همین اساس داعش در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد، ابواسحاق الحجازی که دارای تابعیت عربستانی و از اعضای گروه «ولایت نجد» است، با بستن کمربند انتحاری خود را داخل مسجد در نجران منفجر کرد. داعش در توییتر خود با اشاره به یکی از فرقه‌های شیعه اسماعیلیه که در عربستان در اقلیت است گفت هدف این حمله «اعضای اسماعیلیه» بوده است. این دومین حمله داعش از این قبیل طی ده روز گذشته است؛ داعش پیشتر نیز به حسینیه‌ای در شهر سیهات در استان شیعه‌نشین القطیف در شرق عربستان حمله کرده بود. چندی پیش خلیل الخلیل عضو سابق مجلس شورای عربستان و کارشناس تروریسم گفت :60 درصد از جوانان سعودی برای پیوستن به داعش آمادگی دارند و بیشتر این جوانان در دهه دوم عمر خود هستند.

در خبری دیگر این که، جنبش عصائب اهل حق عراق از رژیم عربستان سعودی به‌دلیل صدور حکم اعدام علیه آیت الله باقر النمر به شدت انتقاد و تاکید کرد، صدور این حکم باطل با انگیزه‌های فرقه گرایانه و تحریک آمیز صورت گرفته است. احزاب و گروه‌های انقلابی بحرین ضمن هشدار به عربستان درباره عواقب اعدام شیخ نمر النمر خواهان برگزاری تظاهرات در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برای همبستگی با این روحانی برجسته شیعه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها