ازدواج در هر زمان و مکانی مقدس و خوب است. به هر حال،‌ این امر مقدس چه در قامت دانشجویی و چه سنتی،‌ پیش‌شرط‌هایی دارد که مهم‌ترینش در اصول دینی و اسلامی ما هم کفو بودن است. این هم کفو بودن در فرهنگ روان‌شناسی یعنی دو طرف ویژگی‌های شخصیتی، روان‌شناختی، اجتماعی، خانوادگی نزدیک به هم داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۹۹۴۱
آرامش در سایه انتخاب شایسته

ازدواج دانشجویی مزایا و معایبی دارد و اگر با شناخت همراه نباشد می‌تواند مشکل‌ساز باشد. این شناخت برای همکلاسی‌هایی که ماه‌ها و سال‌ها با هم در یک محیط درس خوانده‌اند، یک مزیت بزرگ است چون با خیلی از خصوصیات اخلاقی، رفتاری همدیگر آشنا می‌شوند. از طرف دیگر چون هر دو در شرایط مالی و اقتصادی یکسانی قرار دارند و دانشجو هستند، سطح انتظارات و توقعات هم برای شروع زندگی خیلی بالا نیست، اما باید دقت شود که افراد از قومیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت در یک کلاس کنار هم جمع می‌شوند و از نظر فرهنگی، اجتماعی فاصله زیادی بین آنها وجود دارد. بنا براین اگر آشنایی‌شان با شناخت کامل نباشد، مشکل‌ساز خواهد بود.

مهم‌ترین امتیاز ازدواجی که با شناخت دراین دوران انجام گیرد،‌ این است که استرس‌ها و تنش‌هایی را که در این سن وجود دارد،‌ کم می‌کند. تحقیقات مفصلی هم انجام شده که نشان داده است،‌ افرادی که در زمان تحصیلات عالیه ازدواج می‌کنند از نظر سطح تحصیلی، ‌نمرات بالاتری دارند و این به دلیل همان آرامشی است که با ازدواج برایشان ایجاد می‌شود.

مریم نجابتیان

مدیرگروه روان‌شناسی وزارت ورزش و جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها