جام جم ورزشی : جلال درفشی جوان پیشکسوت تنیس کشورمان ظهر دیروز بر اثر بیماری درگذشت.
کد خبر: ۸۴۹۸۰۹
جلال درفشی جوان، پیشکسوت تنیس کشورمان درگذشت

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون تنیس، مجید شایسته رئیس فدراسیون کشورمان و اهالی تنیس در پیامی درگذشت این بزرگوار را به خانواده وی تسلیت گفت و علو درجات را برای آن مرحوم از در گاه خداوند قادر و توانا ، آرزو نمودند.
جلال درفشی جوان در سال ۱۳۰۷ درمشهد متولد شد و در پی آشنایی با ورزش تنیس ، ازسال ۱۳۱۳ این رشته را از ۱۲ سالگی در بوستان ورزش آغاز واز سنین ۱۵ سالگی تا ۱۸ سالگی به دفعات صاحب مقام در رشته های مختلف شد . در ۱۹ سالگی به عضویت تیم ملی درآمد و در ۲۱ سالگی وارد حرفه مربیگری و داوری رسمی فدراسیون تنیس شد و در سن ۲۲ سالگی مدیریت باشگاه بوستان را بر عهده گرفت .

درفشی جوان درسن ۲۹ و۳۰ سالگی برای شرکت در مسابقات تنیس حرفه ای عازم انگلستان شد و در سنین ۴۵-۶۵-۷۲ نیز به مقام قهرمانی دست پیدا کرد ، با توجه به اینکه وی به زبانهای انگلیسی ، فرانسه، آلمانی ، ارمنی و ترکی آشنایی داشت برای بازدید از چندین باشگاه تنیس و کسب اطلاعات بیشتر راهی کشورهای اروپایی شد و ضمن ارتقاء دانش خود اقدام به تهیه لوازم تنیس جهت رفع مشکل زمین های تنیس در ایران کرد.

وی در طی ۴۰ سال به تدریس وساخت زمین های تنیس مشغول شد و در همین دوران حدود ۱۵۰ زمین تنیس در سراسر کشور بوسیله پیشکسوت تنیس کشورمان ساخته و همچنین در زمان تدریس این رشته تعدادی از جوانان علاقه مند نیز در کنار وی پرورش یافتند که همگی موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها