سفر بشار اسد به مسکو که نخستین سفر خارجی وی پس از بحران 4 ساله سوریه بود حاوی پیام های روشن به حامیان تروریسم به ویژه برای آمریکا و عربستان سعودی بود.
کد خبر: ۸۴۸۵۵۳
سفر اسد به مسکو و چند پیام به حامیان تروریسم

گروه های تروریستی با حمایت آشکار برخی کشورهای غربی و عربی اکنون بخش های وسیعی از کشور سوریه را اشغال کرده اند و حامیان این گروهها همواره بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید دارند.

مقامات آمریکایی حتی مبارزه با گروه وحشی و غیرانسانی داعش را منوط به کنار رفتن اسد از قدرت کرده اند.

در جدیدترین موضع گیری های علیه رئیس جمهور سوریه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با «اشتاین مایر» همتای آلمانی خود، گفت: «بشار اسد نباید نقشی در هرگونه راه حل سیاسی سوریه داشته باشد.»

این در حالی است که رژیم سعودی با کمترین معیارهای دموکراسی سازگار نیست و نه تنها مسئولان آن از سوی مردم عربستان انتخاب نمی شود بلکه فاقد نهادهای مردمسالار مانند پارلمان به معنای واقعی کلمه است واگر بنا بر برکناری باشد شاه سعودی در اولویت است.

به هر حال سفر بشار اسد به مسکو پیام های آشکاری به حامیان تروریسم دارد.

1- روسیه به عنوان وارث شوروی سابق همچنان یک ابرقدرت جهانی است و از قدیم الایام متحد سوریه می باشد و با حملات هوایی اخیر خود نشان داد که اجازه نمی دهد تروریست ها سوریه را میدان تاخت و تاز خود قرار دهند و بیش از این به تخریب کشور و قتل عام مردم بیگناه بپردازند.

2- سفر اسد به مسکو نشان داد که روسیه از دولت مشروع و قانونی سوریه که منتخب مردم آن کشور است حمایت می کند.

3- دولت اسد در مبارزه با گروههای تروریستی و حامیان آن تنها نیست و رژیم های دیکتاتوری مانند آل سعود با وجود جنایات غیرانسانی علیه مردم مظلوم یمن نمی توانند از طرف مردم سوریه سخن بگویند و خواستار برکناری رئیس جمهور سوریه شوند.

4 - بیش از یک سال است که آمریکا با همراهی 40 کشور ائتلاف ضد داعش تشکیل داده است ولی نه تنها داعش تضعیف نشده بلکه بر قدرت آن نیز افزوده شده است که نمونه بارز آن اشغال شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق در ماههای گذشته است.

5- روسیه در 2 - 3 هفته اخیر با حملات بی امان به گروه های تروریستی نشان داد عزم مبارزه جدی با تروریسم دارد و مصمم است تا ریشه کن کردن آن از متحد دیرین خود حمایت نماید.

محمد دوامی - خبرنگار جام جم آنلاین

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها