نخستین سفر خارجی اسد از زمان شروع بحران سوریه

مبارزه با تروریسم محور مذاکرات اسد و پوتین در مسکو

روسای جمهور روسیه و سوریه عصر دیروز باهم در مسکو گفتگو کردند. مسائل مربوط به حملات علیه نیروهای تروریستی، مسائل مربوط به ادامه پشتیبانی هوایی روسیه از اقدامات تهاجمی نیروهای مسلح ارتش سوریه از موضوعات مورد بحث میان سران دو کشور بود.
کد خبر: ۸۴۸۵۳۲
مبارزه با تروریسم محور مذاکرات اسد و پوتین در مسکو

به گزارش جام جم آنلاین ، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و بشار اسد در دیدار دیروز خود بر سر حملات بر علیه گروههای افراطی تروریستی و ادامه حمایت های روسیه از اقدامات تهاجمی نیروهای ارتش سوریه بحث و گفتگو کردند.

این نخستین سفر خارجی «بشار اسد» از زمان شروع بحران سوریه در سال 2011 میلادی است.

به نوشته «اسپوتنیک»، این دیدار طولانی بوده و پوتین به بشار اسد گفته است که «ما آماده‌ایم هر کاری که میتوانیم برای مقابله با تروریسم انجام دهیم».

رئیس جمهوری روسیه گفته است که «مسکو نه تنها در زمینه اقدام نظامی بلکه در زمینه روند سیاسی نیز هرکاری لازم باشد انجام خواهد داد».

بنا بر این گزارش، این گفت‌وگوها با تمرکز بر موضوعاتی شامل روابط دوجانبه و طرح های آینده برای اقدامات هماهنگ دو کشور در دو سطح محدود و گسترده‌تر برگزار شد.

طبق اعلام سخنگوی کاخ کرملین، مقامات عالیرتبه روسیه در مذاکرات گستردهتر میان دو کشور که اندکی طولانی تر بود نیز شرکت داشتند و «موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگوها نیز کاملا شفاف بود».

شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد: کاخ کرملین اعلام کرده است که این دیدار سه شنبه شب در مسکو انجام شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته است اسد و پوتین در این دیدار درباره ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش این خبرگزاری انگلیسی، اسد در این دیدار، پوتین را از وضعیت سوریه مطلع کرد.

رویترز نوشت: اسد و پوتین همچنین درباره نبرد علیه گروه های تروریستی (در سوریه) و ادامه حملات هوایی روسیه درسوریه گفت و گو کردند.

شبکه تلویزیونی بی.بی.سی نیز اعلام کرد: سخنگوی کاخ کرملین گفت که اسد برای یک ملاقات کاری به مسکو آمد و با پوتین سه شنبه شب دیدار و گفت و گو کرد.

بی.بی.سی افزود: دیمیتری پسکوف افزود که رهبران دو کشور درباره جنگ علیه گروههای تروریستی، ادامه حملات روسیه و طرح ها و برنامه های سوریه برای ارتش این کشور گفت و گفت گو کردند.

بی.بی.سی اعلام کرد: مشخص نیست اسد هنوز در مسکو به سر می برد یا به دمشق بازگشته است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس نیز گزارش داد: اسد در دیدار با پوتین درباره ادامه حملات هوایی گفت و گو کرد.

این رسانه انگلیسی افزود: «اسد از کمک کرملین بسیار قدردانی کرد و گفت که کمک روسیه از یک «سناریوی فاجعه بار» در سوریه جلوگیری کرد.»

اسکای نیوز اضافه کرد: پوتین نیز در این دیدار گفت که از نزدیک با رهبران جهانی کار خواهد کرد تا به یک راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها