فارسی‌آموزی 13 ‌هزار دانشجوی خارجی

جلسه بنیاد سعدی با حضور اعضای هیات دولت و توجه به آموزش زبان فارسی در برنامه ششم توسعه برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۸۳۲۷

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اکنون 13 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند و در جریان آموزش، زبان فارسی را هم می‌آموزند، بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای ترویج زبان فارسی و انتقال فرهنگ ایران، تسهیل شرایط پذیرش دانشجویان غیرایرانی خواهد بود.

به گزارش جام‌جم، بنیاد سعدی در جلسه‌ای که دوشنبه‌شب با حضور هیات امنای این بنیاد برگزار شد، مهمانان تازه‌ای داشت که از اعضای هیات دولت بوده و این روزها در دوران پساتحریم به دنبال ارتقای زبان فارسی در کنار دیگر اتفاقات بین‌المللی کشورمان هستند.

در این جلسه دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس هیات امنای بنیاد سعدی، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر حدادعادل رئیس این بنیاد حضور داشتند و به بررسی راه‌های گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد سعدی در معرفی و آموزش زبان فارسی به خارجیان پرداخته و توجه به این مقوله در برنامه ششم توسعه را امری ضروری دانستند.

در ابتدای این نشست، جهانگیری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هویت ملی ایرانیان را زبان فارسی دانست و گفت: آموزش زبان ملی به اتباع خارجی، از بخش‌های مهم دیپلماسی عمومی است و بسیاری از کشورها سالیان متمادی است که در این جهت گام برداشته‌اند.

در ادامه دکتر حدادعادل گزارشی از تاریخچه، سوابق و فعالیت این بنیاد ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته از جمله تربیت مدرس زبان فارسی، آزمون‌سازی و حرکت به سمت امتحانات استاندارد برای سطح بندی و ارائه گواهینامه به زبان‌آموزان و برگزاری انواع دوره‌های دانش‌افزایی پرداخت.

در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته و اقدامات بنیاد سعدی بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین و روش‌های روز دنیا برای آموزش زبان فارسی تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها