مسئول کمیته وصول‌مطالبات وزارت نفت:

منتظر ضمانتنامه ۲ میلیارد یورویی بابک زنجانی هستیم

وزیر نفت با اعلام اینکه بدهی بابک زنجانی از 8هزار میلیارد تومان به 10هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: این فرد با دادن پول به برخی از رسانه‌ها برای خود پوشش ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۴۷۷۳۲
رشوه‌خواری رسانه‌ها از زنجانی/ بدهی بابک 10هزار میلیارد تومان شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا بابک زنجانی اقدام خاصی برای پرداخت بدهی‌های خود به وزارت نفت انجام داده است یا خیر، اظهار داشت: وی پول ما را خورده است اما تاکنون پرداخت بدهی وی هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است فقط حرف می‌زند؛ در ابتدا بدهی‌های او 8هزار میلیارد تومان اعلام شد اما اکنون این رقم به 10هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وی راهی جز پرداخت بدهی‌های خود ندارد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در برخی رسانه‌ها پول خرج می‌کند تا برای خود پوشش ایجاد کند، این رسانه‌ها نیز دارند حرف‌هایی می‌زنند که این‌گونه القا کنند که بابک زنجانی طلبکار و وزارت نفت بدهکار است.

زنگنه درباره بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی گفت: ما برای صادرات نفت خود از کسی اجازه نمی‌گیریم و تولید خود را وارد بازار خواهیم کرد. اوپک با عقلانیتی که داراست زمینه بازگشت آرام ما به بازار را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان آنکه اعضای اوپک از بازگشت نفت ایران به بازار استقبال کرده‌اند، ادامه داد: از روز اولی که تحریم‌ها لغو شود ایران صادرات نفت خود را 500 هزار بشکه افزایش خواهد داد و مشتریان سنتی نیز از بازگشت نفت ایران استقبال کرده‌اند.

وی در خصوص افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، گفت: از رییس جمهوری برای افتتاح این فازها در نیمه دوم آبان ماه دعوت کرده‌ایم.

وی درباره حضور شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران گفت: امکان مشارکت آنها در حوزه‌های صنعت نفت ایران وجود دارد اما آنها هنوز از دولت خود چراغ سبز دریافت نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها