رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد

۵ دلیل گرانی طلا در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین:

قیمت دلار و طلا در روزهای آینده کاهش می یابد

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر تهران از کاهش تقاضا در بازار ارز و کاهش قیمت دلارو طلا در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۸۷۳
قیمت دلار و طلا در روزهای آینده کاهش می یابد

محمد کشتی آرای درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی جام جم آنلاین افزود : با توجه به تصویب برجام و اعلام خبر اجرایی شدن آن در روزهای آینده وهمچنین فرا رسیدن دهه اول محرم که برخی فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرارخواهد داد ، پیش بینی می شود که تقاضا برای ارز کاهش یافته و آرامشی نسبی در بازار ایجاد شود که باعث کاهش قیمت ارز و همچنین قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد .

وی همچنین در رابطه با وضعیت دلارو قیمت جهانی طلا در هفته گذشته گفت : کاهش ارزش سهام درآسیا وچین و همچنین منفی بودن نرخ بیکاری آمریکا باعث شد تا نرخ دلاردرچند روزگذشته کاهش پیدا کند و بازار طلا نیز تحت تاثیر قرارگیرد بطوریکه در مجموع قیمت طلا در هفته گذشته با 20دلار افزایش روبرو شد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، روند صعودی قیمت طلا از ابتدای هفته گذشته شروع شد و در روز پنج شنبه و جمعه هر اونس به هزار و 185 دلار هم افزایش پیدا کرد . اما امروز شنبه قیمت جهانی هر اونس طلا به هزار و177 دلار رسید و یک مقدار نسبت به روز گذشته به دلیل بسته شدن بازارهای مالی کاهش یافته است .

کشتی آرای با اشاره به افزایش قیمت سکه درهفته گذشته نسبت به هفته ماقبلش گفت :افزایش 20 دلاری قیمت جهانی هر اونس طلا در هفته گذشته باعث شد تا قیمت سکه نیز در کشور با افزایش روبرو شود و به 975 هزار تومان برسد .

وی افزود قیمت سکه در بازار داخلی با توجه به بسته بودن بازار های مالی جهان در روزهای شنبه و یکشنبه در همین قیمت باقی خواهد ماند اما پیش بینی می شود در روزهای آینده قدری کاهش داشته باشد .

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها