اقلید شهر مهمی در استان فارس است. یافته‌های باستانی در آن به حدود یک هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت داده شده و موقعیت جغرافیایی آن بسیار استراتژیک است.
کد خبر: ۸۴۶۸۶۴
سفر به کلید سرزمین پارس

به گزارش جام جم آنلاین،این شهر که معنای نامش، «کلید سرزمین پارس» است، می‌تواند به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور هم تبدیل بشود.

با توجه به اهمیت ترویج سفرهای ارزان قیمت در کشور می‌توان سفری بسیار خاطره‌انگیز به اقلید تدارک دید، به‌طوری که تجربه زندگی و اقامت در چادرهای عشایر در دل طبیعت شهر می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای شهرنشینانی که از هیاهوی شهر فراری هستند، ایجاد کند.

سنت قالی‌بافی در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اقلید می‌تواند به‌عنوان جاذبه‌ای بسیار مناسب برای اقامت چند روزه گردشگران داخلی و خارجی در منطقه باشد.

درست همان‌گونه که بسیاری از کشورها حتی از مراسم و طرز تهیه غذاهای سنتی خودشان در جهت رونق صنعت گردشگری منطقه استفاده می‌کنند.

گردشگران و ماجراجویان می‌توانند با استفاده از اتوبوس و قطار به این منطقه برسند و با اقامت در کنار عشایر و تجربه زندگی آنها در ارتفاعات جنگل و سواحل رودخانه‌ها و دریاچه کافتر تجربه‌ای به یادماندنی و ارزان‌قیمت از سفر به اقلید داشته باشند.

اگرچه مهمان‌نوازی و خونگرمی عشایر و مردم این شهر زبانزد خاص و عام‌است اما بازهم لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه لازم است.

از رودخانه گاوگدار، رودخانه سفید، رودخانه شادکام، رودخانه کر، چشمه جوتو، چشمه گوربهرام آسپاس، چشمه بالنگان حاجی‌آباد، آبشار تنگ براق و دریاچه کافته به‌عنوان اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر اقلید که امکان جذب تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی را خواهند داشت، می‌توان نام برد.

به‌طور کلی اقلید از نظر صنعت اکوتوریسم اگرچه تاکنون زیاد مورد توجه قرار نگرفته اما پتانسیل مناسب آن هنوز هم جای سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند تعداد زیادی ماجراجو را به خود جلب کند.

اما از نظر مکان‌های تاریخی در اقلید می‌توان به حوضچه دختر گبر، کتیبه تنگ براق، کوشک زر، کتیبه کوه بل و تل باکون (باکان) اشاره کرد که می‌تواند سفر هر گردشگری به این منطقه را کامل کند به‌خصوص اگر امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در منطقه و شهر اقلید فراهم شود شاهد رشد روزافزون صنعت سبز گردشگری در شهر اقلید خواهیم بود.

از سوی دیگر بسیاری معتقدند که حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر و منطقه می‌تواند باعث حفظ و نگهداری مناسب آثار باستانی شهر اقلید شود چون با توجه به اشتغال و درآمدزایی حاصل از این امر آنها متوجه خواهند شد که چه گنج گرانبهایی در اختیار دارند و در جهت حفظ آنها تلاشی دوچندان خواهند کرد.

اگر تا کنون ذهنیت‌تان از فارس صرفا شیراز و برخی جاهای معروف مثل تخت‌جمشید بوده، این بار در سفرتان اقلید را هم بگنجانید، مطمئن باشید ضرر نمی‌کنید.

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها