آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ایران به تعهدات خود برای اجرای توافق هسته ای پایبند بوده است.
کد خبر: ۸۴۶۴۹۴
ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای درباره پرونده هسته ای ایران از همکاری ایران با ماموران این آژانس تشکر و اعلام کرد: ایران امکانات لازم برای نظارت های لازم از تاسیسات هسته ای خود را در اختیار آژانس قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که ایران به تعهدات خود برای اجرای توافق هسته ای پایبند بوده است. قرار است آژانس نظر نهایی خود را تا اواسط دسامبر سال جاری به شورای حکام ارائه کند.

براساس نقشه راه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در کنار موافقتنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج به اضافه یک به دست آمد، ایران باید تا روز پنجشنبه همکاری لازم را با آژانس انجام می داد تا آژانس بین المللی بتواند ارزیابی خود را درباره فعالیت های ایران تا ۱۵ دسامبر تکمیل کند.

این نقشه راه بر اساس « چارچوب همکاری » نوامبر سال ۲۰۱۳ بین ایران و آژانس است و طبق آن آژانس بین المللی انرژی اتمی قادر خواهد بود از طریق همکاری با ایران تا پایان سال ۲۰۱۵ به ارزیابی مسائل مرتبط با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای این کشور بپردازد.

آمانو پس از توافق به دست آمده با ایران درباره این نقشه تاکید کرد نقشه راه به دست آمده به وی امکان خواهد داد تا پایان سال ۲۰۱۵ گزارشی را درباره ارزیابی نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران در اختیار شورای حکام آژانس قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها