تحرکی که اخیرا در ائتلاف چهارگانه میان ایران، سوریه، عراق و روسیه در منطقه رخ داده، حامیان تروریسم در منطقه را نگران کرده، اما باید به این فهم دست یابند که بیش از این نمی‌توانند با حمایت از تروریست‌ها چشم افکار عمومی جهان نسبت به ‌واقعیت‌های منطقه را ببندند.
کد خبر: ۸۴۶۳۸۵
افکار عمومی جهان‌ واقعیت‌های خاورمیانه را می‌بیند

همکاری و ائتلاف چهار کشور، گامی مثبت و موفق در مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران از این همکاری مشترک چهارجانبه میان روسیه، سوریه، عراق و ایران حمایت کرده و معتقد است آثار مثبت آن در درازمدت برای مقابله با تروریسم منطقه نمایان خواهد شد.

از آنجا که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم که آمریکا رهبری آن را به‌عهده دارد، شکست خورده، به نظر می‌رسد ورود روسیه به عرصه جدی مبارزه با تروریسم منطقه است، تاثیرات روانی و عملی داشته است و شاهد روحیه گرفتن نیروهای نظامی در سوریه هستیم.

ائتلاف چهارگانه میان ایران، سوریه، عراق و روسیه که تقویت نیروهای مقاومت درمنطقه و نیروهای ضدتروریسم را محقق کرده، توانسته است وحدت و هماهنگی در موضوع عراق را نیز تسری داده و کمک مهمی به جمع شدن بساط تروریسم و جریان داعش در منطقه باشد.

ثابت شده افراد و کشورهایی مانند آمریکا در مبارزه با تروریست‌های منطقه عزم جدی ندارند و در قالب این عناوین از این گروه‌ها نیز حمایت می‌کنند.

باید پرسید یک فرد اروپایی، آسیایی و آفریقایی در سوریه چه می‌خواهد؟ آنها چرا مردم بیگناه را در سوریه می‌کشند و تحت عنوان حمایت از مبارزه با تروریسم حضور خود در منطقه را رسمیت می‌بخشند؟! لذا توافق برای ایجاد ائتلاف چهارگانه میان ایران، سوریه، عراق و روسیه با هدف بررسی راهکارهای همکاری سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و نظامی میدانی در منطقه می‌تواند بخش اصلی و هدف واقعی سوریه و عراق را دربر‌گیرد.

این ائتلاف وظیفه دارد تا تمام اوضاع را بررسی کرده و راهکارهایی عملی برای مقابله با اوضاع جاری منطقه بیابد، تا تکلیف سرنوشت نبرد شدید و سنگینی که برضد سوریه و عراق راه افتاده و گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده در دو بخش داعش و النصره در آن حضور دارند، راه‌حلی اساسی پیدا کند و به مبارزه جدی و عملیاتی در این بخش بپردازد.

حسین سبحانی‌نیا - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها