مدیرکل عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح:

10 درصد سربازان، فراری هستند

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه 10 درصد سربازان در کشور فراری هستند، افزود: انگیزه خدمت در سربازان وجود ندارد و باید با این پدیده مبارزه کنیم.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۳
10 درصد سربازان، فراری هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی صالحی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم، بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان خادمان و مدافعان مملکت اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن، افزود: خداوند به پیامبر(ص) و ما آموخته است برای سیاست دفاعی خود چه تدابیری بیندیشیم و این سیاست باید سیاست آمادگی،‌ بازدارندگی و ترساندن دشمن از تعرض به کشور باشد.

صالحی با بیان اینکه در قرآن در خصوص آمادگی در برابر دشمن با هر نیروی ممکن سفارش شده است، تصریح کرد: این قوت و نیرو بر اساس تفسیر المیزان شامل سلاح، مردان جنگی و تشکیلات نظامی است که باید فراهم شوند.

مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: اگر بخواهیم در برابر دشمن با قدرت بایستیم نیازمند نیروی انسانی خوب و سربازان باانگیزه و فعال هستیم.

صالحی گفت:‌ در چهار استانی که تاکنون این مجمع برگزار شد مشخص شد که آمار فرار طی پنج سال افزایش یافته است و این امر نشان می‌دهد که در کنترل این مساله موفق عمل نکرده‌ایم و باید به طور جدی‌تر و کارشناسانه‌تر وارد عمل شویم.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در این زمینه گفت: بخشی از مشکل مربوط به مشکلات مالی و اقتصادی است، اما بخش دیگر مرتبط با انگیزه خدمت در سربازان است.

صالحی با تاکید بر توجه به ویژگی‌ها و انتظارات نسل جدید و شرایط آنها، ادامه داد: امروز زبان صحبت و توان نیروها، همچنین نوع انتظارات و روش برخوردها دچار تغییر شده است و نگاه‌ها باید متناسب با این قضیه باشد و فضا را با توجه به شرایط درک کنیم.

مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت:‌ فرماندهان باید در حد توان نسبت به رفع نیازهای سربازان از طریق مشارکت در محل شکایت و انتقاد، تلاش کنند.

صالحی بر پیشگیری از وقوع جرم پیش از ارتکاب به آن و نهادینه کردن آن در سطح جامعه تأکید کرد.

وی یکی دیگر از عوامل فرار سربازان را مقررات بد یا بد اجرا شدن مقررات خوب عنوان کرد و افزود: دستورات بد و سخت‌گیری‌های نابجا باعث دردسر می‌شود و باید در اجرایی شدن عوامل پیشگیری اهتمام بورزیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها