دیشب آخرین قسمت برنامه خندوانه پخش شد. برنامه‌ای موفق که توانست نام شبکه دو ساله نسیم را از هر شبکه‌ دیگری بیشتر سر زبان‌ها بیندازد و در ساعاتی مشخص مردم زیادی را پای تلویزیون بنشاند.
کد خبر: ۸۴۵۹۸۲
خداحافظ خندوانه و به امید دیدار

به گزارش جام جم سیما ، خندوانه نه سریالی نمایشی بود و نه قصه‌های عامه‌پسند را روایت می‌کرد و نه برای جلب نظر مخاطب به هر آویزه‌ای چنگ می‌انداخت.

خندوانه با شعار خندیدن و شاد بودن به میدان آمد و به مرور شعار؛ «ما عالی‌ایم» را بین مردم ترویج کرد.

رامبد جوان، طراح و مجری برنامه خندوانه تاکنون چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته است؛ آثاری که او را در میان مردم به عنوان کمدین معروف کرده است؛ فیلم‌هایی مانند اسپاگتی در هشت دقیقه و ورود آقایان ممنوع نشان داد که او اصول کمدی‌سازی را بلد است، اما واقعیت این است که خندوانه در سری دوم چنان پخته و موفق از کار درآمد که نمی‌توان آن را فقط در قالب برنامه‌ای کمدی جای داد.

خندوانه برنامه‌ای اجتماعی بود که از چاشنی طنز و کمدی هم استفاده می‌کرد.

خندوانه حرکت‌هایی را آغاز کرد که در نوع خود بی‌نظیر بودند؛ کمپین قطره قطره برای تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب، توجه ویژه به افراد معلول و نشان دادن توانمندی‌های آنها، مسابقه کتاب‌خوانی و تشویق مردم به مطالعه کتاب‌های خوب و ... برنامه خندوانه را به برنامه‌ای تاثیرگذار تبدیل کرد. برنامه‌ای که مردم زیادی آن را پی‌گیری می‌کردند.

رامبد جوان به عنوان مجری آنقدر بین مردم محبوب شد که هر چه می‌گفت، بینندگان زیادی با او همراه می‌شدند. مثلا زمانی که درباره طرح همسفره و کمک به کودکانی که سوءتغذیه دارند صحبت می‌کرد، خیلی‌ها به این طرح پیوستند.

مهمانانی که جوان به خندوانه دعوت می‌کرد، هوشمندانه بود و با هر کدام از آنها از راهی وارد گفت‌وگو می‌شد که به نتیجه‌ای مطلوب ختم شود.

چهره‌های معروف زیادی به این برنامه آمدند و نکته جالب این بود که بیشتر آنها از مشتری‌های پرو پاقرص خندوانه بودند.

جناب خان، به چهره‌ای محبوب و تاثیرگذار تبدیل شد و مسابقه خنداننده برتر توانست موجی از شور و رقابت سالم را بین مردم به وجود آورد.

بیراه نیست اگر بگوییم که خندوانه از بی‌نظیرترین برنامه‌های تلویزیون بود که ثابت کرد با خلاقیت و هوشمندی می‌توان برنامه‌های جذابی ساخت و مردم را از تماشای ماهواره به سمت تلویزیون آورد.

در روزهایی که رهبر معظم انقلاب، صدا و سیما را قرارگاه مقابله با جنگ نرم معرفی کرده‌اند؛ برنامه‌ای مانند خندوانه نشان داد که می‌توان این قرارگاه را دیدنی و پر از مخاطب کرد.

طاهره آشیانی - روزنامه جام‌ جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها