کارگر کینه‌ جو که برای انتقام از صاحبکارش کارگاه مبل سازی را به آتش کشید، تصور نمی‌کرد مرتکب قتل یکی از کارگران شود.
کد خبر: ۸۴۵۹۷۵
قاتل آتش‌ افروز بعد از 3 سال دستگیر شد

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، تیرماه 91 ماموران آتش‌نشانی با تماس پسری جوان در جریان آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی در حوالی میدان امام حسین قرار گرفتند. همزمان باحضور آتش نشانان پسر جوانی که موضوع را اطلاع داده بود، مدعی شد برادر 20 ساله‌اش در میان شعله‌های آتش گرفتار شده است.

دقایقی بعد با خاموش شدن آتش، امدادگران با پیکر پسر جوانی که به علت سوختگی و دود گرفتگی جانش را از دست داده بود رو به رو شدند. با اعلام موضوع به تیم جنایی و حضور آنها در محل حادثه در خیابان مازندران، تحقیقات از پسر 27 ساله آغاز و او مدعی شد چند سالی است با برادرم در این کارگاه مشغول کار هستیم. ساعت 5 صبح هنگام استراحت در اتاق کارگران متوجه بوی سوختگی شدم. وقتی از خواب بلند شدم دیدم کارگاه آتش گرفته است. سریع از کارگاه خارج شدم اما برادرم نتوانست خود را از میان شعله‌ها نجات دهد و جانش را از دست داد.

آتش سوزی عمدی است

در ادامه کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند، حریق عمدی بوده و فردی کارگاه مبل‌سازی را به آتش کشیده است.

با مشخص شدن عمدی بودن آتش‌سوزی، تحقیقات از مالک کارگاه آغاز شد. مرد میانسال با بیان این‌که می‌داند چه کسی عامل آتش‌افروزی است، گفت: روز قبل از حادثه یکی از کارگرانم به نام کامران را اخراج کردم و فکر می‌کنم او کارگاه را به آتش کشیده است.

دستگیری متهم به قتل

در حالی که هیچ ردی از کامران وجود نداشت، ماموران هفته گذشته متوجه شدند او به تهران بازگشته و در یک کارگاه در شرق تهران مشغول به کار شده است. با شناسایی مخفیگاه مرد 42 ساله سرانجام او عصر دوشنبه دستگیر شد.

روز گذشته با انتقال کامران به دادسرای امور جنایی، او مورد بازجویی قرار گرفت. متهم که از شناسایی و دستگیری اش شوکه شده بود، با انکار قتل مدعی شد از موضوع خبر ندارد و نمی‌داند چه کسی کارگاه را به آتش کشیده است.

در حالی که متهم منکر قتل بود، وقتی با شواهد پرونده رو به رو شد لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی به عنوان کارگر در آن کارگاه کار می‌کردم. یک روز قبل از حادثه صاحب کار با توهین و تحقیر مرا اخراج کرد. چون هیچ جای خوابی در تهران نداشتم، یک شب را در خیابان خوابیدم. شب دوم یاد توهین‌های او افتادم و تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم. به همین خاطر نزدیک صبح از بالای در وارد کارگاه شده و دیدم دو کارگر در اتاق خواب هستند. یک پارچه را به تینر آغشته کرده و روی بخاری انداختم. پس از این که آتش‌سوزی آغاز شد، فرار کردم. روز بعد متوجه شدم یکی از کارگران در این حادثه جانش را از دست داده است. من قصد کشتن کسی را نداشتم و فقط می‌خواستم از مالک کارگاه انتقام بگیرم. بعد از آتش‌سوزی یک سالی از تهران فرار کردم و بعد به خیال این که ماجرا فراموش شده به تهران بازگشتم و زندگی مخفیانه‌ای را شروع کردم.

با اعترافات قاتل 42 ساله به قتل، او با دستور آرش سیفی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی به اتهام قتل پسر 20 ساله بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها