ششمین گردهمایی پرسشگران و سومین نشست فرهنگیاران رسانه ملی با پیام رئیس سازمان صدا و سیما در مجتمع زیباکنار رشت آغاز شد .
کد خبر: ۸۴۴۹۴۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صدا و سیما در پیام خود به این همایش، نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در شکست انحصار رسانه‌ای غرب موثر دانست و تحقیق و پژوهش را پشتوانه‌ای محکم برای فعالیت همکاران سازمان در حوزه‌های دیگر ارزیابی کرد.

نقش تاثیرگذار رسانه ملی در تحولات جهانی و منطقه‌ای

متن پیام دکتر سرافراز به این همایش به این شرح است: «در عصری که استکبار جهانی در آوردگاه جنگ نرم با تکیه بر امواج رسانه‌ای، نفود فرهنگی و استحاله ارزش‌های والای اسلامی – ایرانی را در سرلوحه سیاست‌های خود قرارداده، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تعالیم و آموزه‌های غنی و اصیل دین مبین اسلام منادی آزادی، روشنگری، استکبارستیزی و استقلال‌طلبی است. نقش تاثیرگذار رسانه ملی در تحولات جهانی و منطقه‌ای و ابلاغ پیام عزت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی به جهانیان، نویدبخش شکست انحصار رسانه‌ای غرب و ظهور رسانه‌ای مستقل، آزاداندیش، حق‌مدار و اخلاق‌گراست. بی‌گمان این موفقیت‌ها در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تلاش‌های خالصانه همکاران صدیق و متعهد سازمان صداوسیمای جمهوری ایران تحقق یافته و تحسین همگان را برانگیخته است.»

نیاز رسانه ملی به مطالعات راهبردی و کاربردی

در ادامه پیام دکتر سرافراز آمده است: اکنون رسانه ملی در دوره جدید فعالیت خود، برای تحقق آرمان‌ها و رسالت خود، بیش از پیش نیازمند مطالعات راهبردی و کاربردی، آینده‌پژوهی، مخاطب‌شناسی و توسعه و تعمیق نظرسنجی، افکارسنجی، نیازسنجی و اثرسنجی در داخل و خارج از کشور است. این امر نیازمند همت والای شما پژوهشگران و پرسشگران متعهد و متخصص است که با درک شرایط و اقتضائات رسانه و بهره‌گیری از دانش بومی و روش‌های نوین تحقیق و پژوهش، پشتوانه علمی برای فعالیت همکاران در دیگر حوزه‌های سازمان فراهم آورید.

فرصت مغتنم برای تبادل و هم‌افزایی تجارب

رییس رسانه ملی افزود: «اینجانب از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران فعال در حوزه پژوهش به ویژه پرسشگران محترم که با روحیه جهادی، حسن‌خلق، صداقت و امانتداری؛ متعهدانه در شرایط جوی و جغرافیایی مختلف در اقصی نقاط کشور حضور می‌یابند و دیدگاه‌ها و نظرات هموطنان را گردآوری می‌کنند، همچنین از فرهنگیاران عزیز که با تدوین آداب، سنن و رسوم مناطق مختلف به حفظ پایه‌های هویت ملی و وحدت و همدلی بین اقوام و مردمان سرزمین پهناور ایران اسلامی کمک می‌کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این گردهمایی فرصت مغتنمی برای تبادل و هم‌افزایی تجارب، فراگیری مهارت‌های جدید و تجدید قوا برای آغاز یک دوره کاری پرنشاط و ثمربخش در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باشد. از درگاه ایزد منان برای همه شما همکاران ارجمند سلامتی و موفقیت آرزومندم.»

دکتر جعفر عبدالملکی، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما نیز، در این نشست گفت: پرسشگری جایگاه والایی در حلقه پژوهش سازمان صدا و سیما دارد. پرسشگران در سازمان صدا و سیما می توانند به صحت داده‌ها و یافته‌ها لباس حقیقت بپوشانند. وی با اشاره به این که نگاه ریاست سازمان به امر پژوهش و پرسشگری در برنامه‌ها نگاهی ویژه و ارزشی است، افزود: امیدواریم در پژوهش ها و سنجش‌های افکار برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با رعایت همه استانداردهای این علم، اعتبار سازمان صدا و سیما را در این امر تقویت بخشیم. در این گردهمایی هزار نفر از پرسشگران رسانه ملی و 70 نفر از فرهنگیاران حضور دارند. این گردهمایی با هدف بازآموزی پرسشگران برگزار شده و در دو روز برپایی آن، پرسشگران مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از آموزش‌های تخصصی برای آشنایی با پژوهش و سنجش و افزایش دقت و صحت داده‌های آماری در پژوهش بهره می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها