رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که در راستای کنترل‌های نظارتی حدود 11 هزار و 340 مورد توقیف کالای غیراستاندارد در یکساله اخیر انجام شده است، گفت: در سال جاری 240 مورد جعل علامت استاندارد مورد شناسایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۴۵۴۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران همزمان با فرارسیدن هفته استاندارد افزود: در کنار آن 410 مورد جعل علامت برچسب انرژی نیز مورد شناسایی قرار گرفته و 1340 مورد از پرونده‌ها اعلام جرم شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

افزایش تخلف در تولید آبلیمو

وی با اشاره به افزایش تخلف در تولید آبلیمو، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد در کنار فعالیت‌های نظارتی خود طرح‌های پژوهشی را نیز تدوین کرده است. به عنوان نمونه پژوهش‌های قابل توجهی در بخش آبلیمو و فرآورده‌های گوشتی صورت گرفته، اما متاسفانه با وجود آن‌که در بخش آبلیمو چهار بار استانداردها را تغییر داده‌ایم، ولی هربار متخلفان راه‌های گریز از قانون را پیدا کرده و به تخلف می‌پردازند.

پیروزبخت در ادامه صحبت‌های خود به اعلام اسامی 19 برند آبلیموی غیراستاندارد که بتازگی در سطح بازار شناسایی شده‌اند، پرداخت و تصریح کرد: آبلیموهایی با برند هم‌نوش، رازقی، زیبنده، ترش‌مزه، بهینه‌نوش، میگل، ناجی، چینوت و دست‌چین فاقد استاندارد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها