نمایندگان تکواندو اوزان ۴۶- ، ۵۴- ، ۶۳- و ۸۷+ کیلوگرم ایران در نخستین روز از مسابقات تکواندو در المپیک نظامیان جهان، ۲ طلا و ۲ نقره کسب کردند.
کد خبر: ۸۴۳۸۷۴
تکواندوکاران ایران ۴ طلا و نقره کسب کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه نخستین روز از رقابتهای تکواندوی رقابت های المپیک نظامیان جهان (سیزم)، ابوالفضل یعقوبی با 4 پیروزی قهرمان وزن سوم مردان را بدست آورد و 20 امتیاز به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

وی برای کسب این مدال، پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود یونگ جو از کره جنوبی را 15 بر 9 برد، سپس جالاس یاکندا از گابن را 21 بر 3 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 15 بر 6 از سد جور پانتار از اسلوونی گذشت.

نماینده وزن 63- کیلوگرم در فینال که دارندگان دو مدال برنز جهان در سالهای 2013 و 2015 با هم به رقابت پرداختند توانست دیاز الوس از برزیل را با نتیجه 8 بر یک از پیش رو بردارد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

یعقوبی مدال برنز جهان در سال 2015 را در اختیار داشت و نماینده برزیل در سال 2013 بر سکوی سوم جهان ایستاده بود.

وی با این مدال طلا، 20 امتیاز المپیکی را به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

سجاد مردانی، ضمن کسب مدال طلا 20 امتیاز به سبد اندوخنه های خود در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

وی که به کسب مدال طلا و امتیاز المپیکی این رقابتها برای کم شدن اختلاف امتیازش در رنکینگ المپیکی احتیاج داشت، پس از یکدور استراحت، یوری چنکو از روسیه را با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید.

این تکواندوکار کشورمان در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشور میزبان هون مون کره ای را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد. در مرحله فینال این رقابتها مردانی مقابل والکر وودزیچ آلمانی را که در رنکینگ المپیکی وزن چهارم یک پله بالاتر از نماینده کشورمان است قرار گرفت،اما تکواندو کار ژرمن ها 10 اخطاره شد و در نهایت این هوگوپوش سنگین وزن کشورمان مدال طلای وزن 87+ کیلوگرم را کسب کرد.

مردانی با این مدال ضمن کسب 20 امتیاز المپیک ، اختلاف امتیاز خود را با نفر ششم رنکینگ المپیکی یعنی آلمان به حداقل رساند.

همچنین مهدی اسحاقی نماینده وزن 54- کیلوگرم کشورمان مدال نقره وزن 54- کیلوگرم را بدست آورد.

نماینده کشورمان در نخستین گام با نتیجه 18 بر 2 و در پایان راند دوم اندرس انتنکیو از کلمبیا را از پیش رو برداشت، سپس مقابل نماینده کویت علی المرشاد بازهم در پایان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان 2014 که نخستین سابقه حضور جدی را در رده سنی بزرگسالان تجربه می کرد در ادامه و برای رسیدن به فینال نماینده کره جنوبی را با نتیجه 23 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و به فینال رسید .

اسحاقی در فینال این رقابتها به مصاف وانیلتون تورس از برزیل که او نیز تا رسیدن به فینال تمامی رقبایش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داده بود، قرار گرفت که در پایان یک رقابت پایاپای نتیجه را 17 بر 14 واگذار کرد و برسکوی نایب قهرمانی ایستاد.

تکواندوکار برزیلی مدال برنز جهان در سال 2015 را در کارنامه داشت.

ناهید کیانی تکواندوکار کم سن و سال تیم ملی کشورمان که نخستین سابقه حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می کند، در ابتدا «هووا یونگ» از کانادا را 11 بر 7 برد و به دور دوم راه یافت.

وی در مرحله دوم، باید با برنده دیدار چین و مغولستان مبارزه می کرد که این دو تکواندوکار هیچ کدام در شیاپ چانگ حاضر نشدند و در نهایت کیانی در مرحله نیمه نهایی نیز بعنوان نفر برنده مبارزه اعلام شد و به فینال راه یافت.

او در فینال رقابتهای وزن 46- کیلوگرم زنان، رو در روی «ایریش سیلوا» از برزیل قرار گرفت، اما برابر این تکواندوکار با تجربه و تنها با یک اختلاف امتیاز و با نتیجه 7 بر 6 متوقف شد و مدال نقره را بدست آورد.

با قرعه‌کشی 5 وزن روز دوم بازیها، حریفان اسبقی، رجبی، اخلاقی و روحانی مشخص شدند و نمایندگان کشورمان فردا (جمعه) و در دومین روز این مسابقات به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

در دومین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 68- و 80- کیلوگرم مردان و 57-، 67- و 73- کیلوگرم زنان مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد که بهنام اسبقی، سعید رجبی، هانیه اخلاقی و فاطمه روحانی نمایندگان کشورمان هستند.

این دوره از مسابقات دارای گرید 2 المپیکی (G2) است، با حضور 229 تکواندوکار از 43 کشور به مدت 3 روز به میزبانی شهر «مونگ یونگ» کره جنوبی برگزار می شود.

تیم تکواندو مردان ایران در نخستین حضور خود در رقابت های نظامیان جهان 3 مدال طلا،2نقره و 3 برنز کسب کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها