ناشنوایان نیز مانند دیگر افراد جامعه با مشکلات اشتغال و ازدواج دست به گریبان هستند، اما نکته اینجاست که آنها به دلیل این که در برقراری ارتباط با دیگران باید زمان بیشتری بگذارند، برای حل این مسائل با مشکلات بیشتری رو‌به‌رو هستند.
کد خبر: ۸۴۰۶۲۴
ناشنوایان و دغدغه ازدواج و اشتغال

ناشنوایان تمرکز زیادی در کار داشته، اما کارفرمایان تمایل به جذب آنها ندارند، چون بلد نیستند با ناشنوایان ارتباط بگیرند. این درحالی است که برخلاف دیگر معلولان به کارگرفتن ناشنوایان در کارگاه‌ها آسان‌تر است و فقط به کمی حوصله نیاز دارد.

باید یاد آور شد، چنانچه کارفرمایی تمایل به جذب ناشنوایان دارد، می‌تواند به دفتر این انجمن مراجعه کند و با مسئولان این مرکز برای اشتغالزایی ناشنوایان قدم بردارد.

درباره ازدواج نیز ناشنوایان بیشتر تمایل دارند با شخصی ازدواج کنند که کم‌شنوا یا ناشنوا باشد. نکته اصلی در ازدواج ارتباط است. به همین دلیل این افراد نیز تمایل دارند با شخصی ازدواج کنند که با مشکل آنها کاملا آشنا باشد و درک‌شان کند. در انجمن خانواده ناشنوایان ایران دفتری تشکیل شده تا مقدمات ازدواج ناشنوایان با یکدیگر را فراهم کند.

برای این کار کافی است ناشنوایان به این دفتر مراجعه و با پر کردن فرم‌هایی که برای این کار تهیه شده، درخواست خود را مطرح کنند تا مشاوران انجمن با توجه به خصوصیات هر فرد، شخص مناسبی را به او معرفی کنند. به این ترتیب خانواده‌ها نیز در جریان قرار می‌گیرند و مقدمات ازدواج زوج‌های ناشنوا فراهم می‌شود. سال گذشته 20 زوج ناشنوا به این شکل ازدواج کردند. افراد نیکوکار نیز در صورت تمایل می‌توانند به انجمن خانواده ناشنوایان ایران مراجعه و با کمک به تسهیل ازدواج این افراد، آنها را به شروع زندگی مشترک تشویق کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها