بر اساس نظر سنجی که روز سه شنبه منتشر شد، با آن که دوره دوم ریاست جمهوری اوباما در حال اتمام است، اما بیش از نیمی از جمهوری خواهان می گویند رئیس جمهور آمریکا مسلمان است.
کد خبر: ۸۳۸۲۸۶
جامعه مسلمانان آمریکا و معضلی که ترامپ با آن روبروست

به گزارش گروه بین الملل جام جم آنلاین به نقل از "ای‌بی‌سی نیوز"، جمهوری خواهان همچنین درباره کشوری که اوباما در آن متولد شده است نیز سوالاتی را مطرح می کنند. 44 درصد فکر نمی کنند اوباما در آمریکا متولد شده باشد. رهبر این دسته از جمهوریخواهان در آمریکا دونالد ترامپ است. اعتقاد به این که اوباما یک مسلمان خارجی است در میان حامیان ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری بسیار قدرتمندتر است.

اما ترامپ به عنوان پیشتاز نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری از گفتن اینکه آیا او معتقد است اوباما در ایالات متحده متولد شده است یا خیر طفره می رود. وی هفته گذشته به یکی از حضار و طرفدارانش اجازه داده بود تا جو را با گفتن اینکه رئیس جمهور در جای دیگر به دنیا آمده و یک مسلمان است متشنج کند.

ترامپ اما تنها یک روز پس از آن، در مقام دفاع از خود برآمد و گفت : من در مورد شغل صحبت می کنم، من در مورد ارتش صحبت می کنم و خودم را درگیر این مسائل نمی کنم.

ترامپ روز یکشنبه در یک برنامه پربیننده تلویزیونی در ABC گفت آنها آن سوال را پرسیدند ولی من فقط می خواهم در مورد چیزهایی که گفتم صحبت کنم چون آن موضوعات مورد علاقه من نیست. بحث های ما فراتر از اینهاست و این موضوع تنها چیزی است که من در مورد آن صحبت نمی کنم".

ترامپ همچنین اضافه کرد که او تا حدودی با آن شخص حاضر در جلسه که گفته به اعتقاد او مسلمانان یک مشکل در ایالات متحده هستند موافق است.

او گفت: ما می توانیم بگوییم نه مشکلی نیست و به لحاظ سیاسی همه چیز درست و فوق العاده است، اما اگر به عقب برگردیم می بینیم که به عنوان مثال هیچگاه مردمی از سوئد را ندیده ایم که پس از بمب گذاری مرکز تجارت جهانی به آن جریان مرتبط باشد اما در مورد مسلمانان اینطور نبوده است. بنابراین قطعا این یک مشکل است.

ترامپ همچنین اضافه کرد: قطعا آنچه در مورد برخی از مسلمانان و تروریسم و هر چیز دیگری اتفاق می افتد بر روی این نگرش تاثیرگذار است، پس مسلمانان در آمریکا یک مشکل هستند. می توان گفت نیستند، اما در واقع هستند.

همچنین از او پرسیده شد که او به طور خاص در آینده به عنوان رئیس جمهور چگونه با این به اصطلاح مشکل مبارزه خواهد کرد، که ترامپ پاسخ مشخصی ارائه نداد اما در عین حال افزود : من به یک نکته مهم اشاره می کنم که بیشتر مسلمانان خیلی خوب هستند و من دوستان مسلمان زیادی دارم، اما به هر حال، مشکل با یک گروه خاص از شبه نظامیان است که هر شب گزارش هایی از آن ها در سرخط خبرها وجود دارد . مشکل اصلی با خشونت است و این چیزی است که می توان حل کرد. منظور من این نیست که فقط اینجا مشکل داریم . بلکه این یک مشکل در سراسر جهان است.

گزارش: مریم نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها