در اعتراض به رفتار شرم آور با پناهجویان

سازمان پزشکان بدون مرزکمک اتحادیه اروپا را نپذیرفت

درخواست برای مسئولیت پذیری بیشتر اروپایی‌ها در قبال مهاجران

در آستانه دو نشست مهم سران و رهبران اروپایی برای یافتن راه‌حل بحران پناه‌جویان، رهبران فرانسه و آلمان از برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند نسبت به پذیرش این آوارگان مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.
کد خبر: ۸۳۸۱۱۵

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این زمینه گفت: بحران مهاجران فقط مربوط به آلمان نیست بلکه مساله‌ای اروپایی است. وی افزود: اروپا باید به‌صورت مشترک مسئولیت را در این زمینه بپذیرد. آلمان به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در جریان سفر به مراکش درباره نحوه تقسیم موج گسترده پناهجویان در اروپا گفت: هیچ کشور اروپایی‌ نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت پذیرش مهاجران شانه خالی کند و هیچ کشوری از این مسئولیت معاف نیست. وی افزود: در صورت عدم مسئولیت‌پذیری برخی از کشورها، ما دیگر نمی‌توانیم بخشی از یک اتحادیه با ارزش‌ها و اصول یکسان باشیم.

این در حالی است که قرار است امروز (سه‌شنبه) وزرای خارجه اتحادیه اروپا نشستی را برای بررسی این موضوع برگزار کنند. فردا نیز رهبران و روسای کشورهای 28 عضو اتحادیه اروپا نشستی را در بروکسل در همین رابطه برگزار خواهند کرد. به گزارش منابع خبری، به نظر می‌رسد وزیران خارجه مجارستان، جمهوری چک، اسلوونی و لهستان قرار است در مقابل درخواست آلمان برای پذیرفتن پناهجویان در این کشور تصمیم تازه‎ای بگیرند. در همین رابطه، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: سران کشورهای این اتحادیه به‌زودی به تصمیمی مشترک دست پیدا می‌کنند و بر سر پذیرش داوطلبانه ۱۶۰ هزار پناهجو موافقت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها