عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن می‌گوید در صورتی که عربستان سعودی بخشی از خاک یمن را اشغال کند نیروهای ما وارد این کشور خواهند شد. وی در سخنانی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب یمن ایراد می‌کرد از مردم این کشور خواست به مبارزه‌شان ادامه دهند. اظهارات الحوثی در شرایطی بیان می‌شود که از دوهفته پیش منابع عربی از اعزام بیش از ده هزار نیرو از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن برای تصرف صنعا پایتخت این کشور خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۸۱۰۷

به گزارش شبکه خبری المیادین عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی که از تلویزیون المسیره پخش می‌شد ضمن تاکید بر لزوم ادامه پایداری و ثبات مردم یمن گفت: پایداری در برابر تجاوزگری‌ها، گزینه‌ای بی‌بدیل است. وی گفت: عربستان غیرنظامیان و به‌ویژه کودکان را می‌کشد هرچند در مقابل، افسران و سربازان خودش نیز در جنگ کشته می‌شوند. ما راهکارهای سیاسی مطرح برای حل بحران کشور را می‌پذیریم به این شرط که حقوق مردم یمن و حاکمیت ملی را نقض نکند. در صورتی که عربستان یمن را اشغال کند ما نیز وارد خاک عربستان خواهیم شد.

مقابله با مثلث شر

رهبر جنبش انصارالله درمورد تحولات پس از انقلاب یمن نیز خاطرنشان کرد: دولت یمن به عروسکی در دست قدرت‌های خارجی تبدیل شده بود و دیگر سکوت در برابر این وضع امکان‌پذیر نبود. حاکمیت در یمن توجهی به منافع مردم یمن نداشت و فقط به مثلث شر یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان توجه می‌کرد. الحوثی تأکید کرد: هدف اصلی مثلث شر یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان در یمن، تجاوز نظامی بوده است. اگر تسلیم شویم و حرکت خود را متوقف کنیم، کل یمن و نسل‌های آینده این کشور از دست خواهند رفت. لیکن ما پایداری و مقاومت می‌کنیم و در مقابل اشغالگران می‌ایستیم، حتی اگر این جنگ سال‌ها طول بکشد. رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: حتی یک صحنه از جنایت‌های متجاوزان، باید احساسات کل بشریت را تحریک کند. در تجاوزهای عربستان به یمن، هیچ‌کدام از ارزش‌های اخلاقی و انسانی رعایت نمی‌شود. روز گذشته هزاران یمنی به درخواست عبدالملک الحوثی و به مناسبت سالگرد انقلاب این کشور با برگزاری تظاهرات در صنعا حملات تجاوزگرانه عربستان سعودی را محکوم کردند.

ادامه درگیری‌ها

در عرصه میدانی از یمن خبر می‌رسد نیروهای ارتش به همراه کمیته‌های مردمی موفق شدند مواضع نظامی دشمن را در جیزان، نجران و ظهران عسیر هدف قرار دهند. به گزارش تسنیم و به نقل از منابع نظامی یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور 25 تانک و خودروی زرهی عربستان را در جریان عملیات گسترده در جنوب عربستان منهدم کردند. همزمان با تحولات میدانی تحرکات سیاسی نیز در جریان است و هیاتی از کمیته عالی انقلاب، فرودگاه بین‌المللی صنعا را به مقصد چند کشور از جمله کره شمالی، کشورهای آمریکای لاتین، مصر، ایران و لبنان برای بررسی مسائل یمن ترک کرد. این هیات شامل محمد المقاله و نایف الکانس و علیا الشعبی و اعتصام الحمدی است. این سفر، سفری مشورتی است که به منظور انعکاس حقایق جنگ که بسیاری از دولت‌ها آن را نادیده گرفته‌اند، صورت می‌گیرد. یک هیات از انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن نیز به مسقط رفت تا در مذاکرات با حضور اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن شرکت کند. در همین حال روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات نیز روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد رئیس‌جمهور فراری یمن مخفیانه وارد استان عدن شده است. به نوشته این روزنامه، دولت مستعفی یمن چند روز پیش مقر خود را از ریاض به عدن منتقل کرد و خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی به همراه چند نفر از وزرایش وارد عدن شدند.

آخرین خبر هم این که جنبش انصارالله یمن چند تبعه خارجی را آزاد کرده است. به گزارش ایرنا ، دو تبعه آمریکایی و یک انگلیسی که در یمن به اسارت گرفته شده بودند روز یکشنبه توسط جنبش انصارالله یمن آزاد شدند. برخی منابع دیگر از آزاد کردن دو تبعه سعودی نیز خبر می‌دهند. حملات تجاوزگرانه عربستان و کشورهای عرب همراهش به یمن تاکنون حدود 6000 کشته و ده‌ها هزار مجروح و آواره برجای گذاشته و بیشتر موسسات خدماتی، درمانی و منازل مردم یمن در اثر بمباران‌ جنگنده‌های این کشورها منهدم شده است.

پشتیبانی تل‌آویو از متجاوزان اماراتی در یمن

رژیم اسرائیل علاوه بر کمک تجهیزاتی، در طراحی حملات به مردم یمن به ارتش امارات کمک می‌کند. به گزارش پرس‌تی‌وی، یک هواپیمای اسرائیلی، بتازگی در یکی از پایگاه‌های منطقه مقادیر زیادی جنگ افزار سبک و سنگین و سامانه‌های شنود متحرک در اختیار نظامیان اماراتی قرار داده است. افسران رژیم صهیونیستی همچنین طراحی جنگ‌های شهری و نامنظم را به افسران اماراتی آموزش می‌دهند. اماراتی‌ها ماه‌هاست در حملات متجاوزانه ائتلاف عربستان سعودی علیه یمن، مشارکت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها