برانکو: کسب پیروزی تنها داروی اعتماد به نفس تیم ماست

پرسپولیس - ملوان در فینال زودرس جام حذفی

رقابت‌های این فصل جام حذفی که با برنامه‌ریزی غلط سازمان لیگ، خیلی زود به عرصه رقابت تیم‌های لیگ برتری تبدیل شد، امروز با برگزاری دیدار پرسپولیس و ملوان شاهد یکی از نوستالژیک‌ترین دیدارهای خود خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۷۳۸۲

مسابقه پرسپولیس و ملوان را باید پرتکرارترین فینال جام حذفی دانست و البته یکی از پرتکرارترین بازی‌های ادوار مختلف این رقابت‌ها. امروز برای دوازدهمین بار است که این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران بر سر پیروزی در جام حذفی با یکدیگر مصاف می‌کنند. در 11 بازی قبلی هفت بار قرمزهای تهرانی پیروز شده‌اند و سه بار هم سفیدهای انزلی. جالب آن‌که سه بازی از این 11 بازی در فینال جام حذفی برگزار شد که هر سه با قهرمانی پرسپولیسی‌ها همراه بود.

به این ترتیب امروز باید شاهد یک فینال زودرس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بود. موضوعی که حمید استیلی هم در نشست خبری این بازی به آن اشاره داشت. سرمربی ملوان، که خود زمانی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت درباره بازی حساس امروز گفت: ما در جام حذفی شرایط ویژه‌ای داریم. بیشترین جامی که ملوان کسب کرده جام حذفی بوده و به همین خاطر ما برای این جام برنامه خوبی را ترتیب داده‌ایم، ولی در یک هشتم نهایی در فینالی زودرس برابر پر‌سپولیس قرار می‌گیریم.

استیلی ا‌دا‌مه‌ داد: امیدوارم بازی خوبی برابر پر‌سپولیس انجام دهیم. پارسال هم زمانی که سرمربی راه‌آهن بودم در جام حذفی به پر‌سپولیس خوردیم، اما در پنا‌لتی‌ها حذف شدیم، اما این بار این تیم را خوب آنالیز و نقاط ضعف و قوتش را شناسایی کرده‌ایم.

برانکو ایوانکوویچ هم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ملوان در چارچوب جام حذفی‌ گفت: جام حذفی، جامی است که جای جبران در آن وجود ندارد و حتما باید در آن پیروز شویم. همیشه اهداف بلندپروازانه‌ای داشته‌ایم و به‌رغم احترامی که به ملوان دارم، باید آنها را ببریم.

برانکو ا‌ضافه‌ کرد‌: واضح است که بعد از امتیازی که به سایپا دادیم و البته استحقاق آن را هم نداشتیم به دنبال بازسازی روحیه تیم‌مان هستیم تا روند بازی‌هایمان روبه جلو باشد. نیازی نیست از این‌که برای ملوان چقدر احترام قائل هستم، صحبت کنم. آنها نتایج خوبی گرفته‌اند و جایگاه خوبی در جدول دارند. بنا‌بر‌این بازی ما مقابل آنها سخت خواهد بود. خودتان بهتر می‌دانید که هر تیمی مقابل پر‌سپولیس به زمین می‌رود با انگیزه زیادی بازی می‌کند و تمام توانش را برای کسب موفقیت می‌گذارد.

سرمربی پر‌سپولیس در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد بازیکنان‌تان استرس بالایی دارند، توضیح داد: نمی‌دانم اسم استرسی که بازیکنانم دارند مسئولیت‌پذیری است و یا چیز دیگر. بازیکنانم تحت‌فشار شدیدی هستند. فشاری که ناشی از انتظارات برای کسب پیروزی‌ها به‌وجود می‌آید. طبیعی است که تیم ما تعداد قابل توجهی بازیکن جوان دارد که نمی‌توانند تمامی توانایی‌های خودشان را در زمین نشان دهند. قبلا هم گفته بودم که برد و کسب پیروزی تنها داروی اعتماد به نفس تیم ماست.

پرسپولیس با توجه به آسیب‌دیدگی بابک حاتمی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و رامین رضاییان همان‌طور که برانکو هم عنوان کرده امروز تغییرات چشمگیری در ترکیب خود خواهد داشت.

جدال دایی با تبریزی‌ها

در یکی دیگر از دیدارهای حساس مرحله یک هشتم نهایی، تیم فوتبال صبای قم با هدایت علی دایی به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود. این بازی را باید جدال دو تیم یک برده لیگ نامید. هم صبا و هم تراکتورسازی برای خروج از بحران ابتدای فصل چشم به پیروزی در بازی امروز و صعود به جمع هشت تیم برتر جام حذفی دارند.

امروز همچنین سایپای مجید جلالی که در هفته ششم لیگ برتر با پیروزی بر پرسپولیس دست به کار بزرگی زد در یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید در مشهد به مصاف سیاه‌جامگان برود. هر چند مسئولان سایپا از سازمان لیگ خواسته بودند زمان این بازی تغییر کند، اما این اتفاق نیفتاد تا تیم کرجی لیگ برتر ناچار باشد به فاصله کمی از بازی سنگین برابر پرسپولیس به مشهد برود. این تیم چند روز بعد از بازی با سیاه‌جامگان باید در لیگ برتر با فولاد بازی کند.

برنامه بازی‌های جام حذفی

یکشنبه، 29 شهریور

سیاه‌جامگان ـ سایپا، ساعت 16 در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد (داور: شاهین حاجی‌بابایی)

صبا ـ تراکتورسازی، ساعت 18 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم (داور: حسین زرگر)

پرسپولیس ـ ملوان، ساعت 18 و 35 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: البرز حاجی‌پور)

دوشنبه 30 شهریور

گسترش‌فولاد ـ ذوب‌آهن، ساعت 16 در ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد (داور: سعید بخشی‌زاده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها