درحالی که عربستان وقوع تندباد و مقصر بودن شرکت پیمانکاری بن لادن را علت سقوط جرثقیل در حرم مکی دانست اما عناصر دیگری نیز در این امر دخیل بود که کمیته تحقیق هیچ اشاره ای به آنها نکرد.
کد خبر: ۸۳۶۷۷۵
نقش شاهزاده های سعودی در حادثه مکه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان سعودی که پیش از این، علت سقوط جرثقیل را تندباد اعلام کرده بود، از حرف اول خود بازگشت و شرکت بن لادن را که مسئول نظارت بر طرح توسعه حرم است، مقصر اعلام کرد.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در همین راستا دستور داد فعالیت های شرکت بن لادن متوقف شود و از امضای طرح های جدید بازداشته شود. اعضای این شرکت نیز تا پایان تحقیقات ممنوع الخروج شدند و برای قربانیان حادثه سقوط جرثقیل نیز دیه در نظر گرفته شد.

یکی از عناصری که در این حادثه دخیل بود، فساد اداری و چیرگی شاهزاده ها بر قرارداد طرح های توسعه حرمین شریفین است. این شاهزاده ها به گفتۀ منابع نزدیک به آن ها، توصیه های طرف های مختلف مبنی بر برچیدن جرثقیل ها و مصالح ساختمانی از اطراف حرم مکه، در مدت ده روز قبل از آغاز موسم حج را رد کردند. در این میان، برخی کارشناسان طرح های توسعه حرم مکه از تبدیل شدن مکه به منطقۀ سرمایه گذاری و درآمدزایی برای شاهزادگان خبر دادند.

نتانیاهو: مبارزه بر سر ایران به نفع ما تمام شد

جروزالم پست نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت نبرد با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر سر توافق ایران نه تنها به رابطه اسرائیل و آمریکا صدمه نزده است بلکه در واقع این فرایند درجهت منافع اسرائیل صورت گرفته است چرا که حامیان این توافق اکنون ضرورت مبارزه با تجاوز منطقه ای ایران و تقویت اسرائیل را درک می کنند.

از سوی دیگر، رئیس سابق موساد در مقاله ای در نشریه فور وارد دلایل اینکه اسرائیل باید اکنون اختلافاتش را با امریکا بر سر ایران کنار بگذارد ، تشریح کرد .

افرائیم هالوی نوشت : بحث کنگره درباره توافقنامه هسته ای ایران دیگر به سر آمده است و رئیس جمهور اوباما پیروز شده است و آمریکا در نهایت این توافقنامه را اجرا خواهد کرد بنابراین اسرائیل مجبور است با آن کنار بیاید.

مطرح شدن مسلمان و غیرآمریکایی بودن اوباما در مبارزات انتخاباتی ترامپ

روزنامه گاردین نوشت: یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال فردی که اوباما را مسلمان و غیرآمریکایی خواند، تلاشی برای اصلاح آن نکرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنج شنبه در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود از پاسخ به سوال فردی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را یک مسلمان و غیرآمریکایی خواند، طفره رفت.

وی در این گردهمایی که با شرکت سه هزار نفر در نیوهمپشایر برگزار شده بود به سوال ها پاسخ داد. در این مراسم یک نفر گفت: ما مشکلی در این کشور داریم که مسلمانان هستند. ما می دانیم که رئیس جمهور کنونی نیز یکی از آنهاست. در این جا ترامپ با تشویش گفت: درست است.

آن فرد سپس افزود: می دانید که وی حتی آمریکایی نیست. ترامپ باحالتی از رضایت گفت: ما به این سوال نیاز داریم. پاسخی که موجب خنده پراکنده حضار شد.

ترامپ همچنین در بیانیه ای گفت: رسانه ها می خواهند به این مسئله در مورد اوباما بپردازند، اما موضوع مهمتر این است که اوباما در این کشور جنگی بر ضد مسیحیان به راه انداخته است. مسیحیان نیاز به حمایت در این کشور دارند. آزادی های مذهبی آنها در خطر است.

سخنگوی ترامپ نیز در گفتگو با روزنامه گاردین تاکید کرد: پاسخ این نامزد انتخاباتی فقط مربوط به اردوگاه های آموزشی بوده است.

گرچه اوباما به شعائر مذهبی مسیحیان عمل می کند، اما تئوری های توطئه مدت هاست که حول این محور می چرخد که پدر وی که اهل کنیا است یک مسلمان است و او ممکن است واقعا در آمریکا به دنیا نیامده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها