سردار سلامی: موشک منحصر به فردی در اختیار سپاه است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و مقابله با این موشک تقریبا غیرممکن است.
کد خبر: ۸۳۶۵۵۵

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به اشراف همه‌جانبه سپاه بر تحرکات بیگانگان در آب‌های اطراف ایران خاطرنشان کرد: ما به صورت شبانه‌روزی همه تحرکات خلیج فارس، دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند و هرجا را که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی ما ارتباط دارد، رصد می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که « این کنترل‌ها توسط گشت‌های اطلاعاتی امنیتی، پهپادها، رادارهای مدرن و ابزار پیچیده جنگ الکترونیک صورت می‌گیرد»، افزود: هر پایگاه هوایی آمریکا که پرنده‌هایش توان رسیدن به آسمان ایران را دارند، ناوهای هواپیمابر آنها در تیررس موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و منحصربه‌فرد و پهپادهای ایران است. سپاه پاسداران دارای پهپادی با برد 3000 کیلومتر رفت و برگشت با توان شناسایی و تهاجم است.

وی خاطرنشان کرد: ما به طور شبانه‌روز بر تمامی تحرکات اطراف ایران نظارت می‌کنیم و هیچ نقطه‌ای در حوزه امنیت ایران نیست که از رصد سپاه و ارتش خارج باشد. ما در این زمینه هیچ شکاف و خلائی نداریم. جانشین فرمانده کل سپاه درباره توانمندی موشکی نیز اظهار کرد: هیچ محدودیتی در پرتاب موشک‌ها به هر تعداد از اهداف وجود ندارد و همه این توانمندی چه در زیر زمین و چه در آشکار، هر جا که لازم باشد، آماده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تکذیب حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه، آن را جنگ روانی آمریکایی‌ها و ایجاد شبهه‌افکنی در این خصوص ارزیابی کرد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ورود سپاه به جریانات سیاسی اظهار کرد: سپاه پاسداران از هیچ جریان و حزبی حمایت نکرده و شأن خود را اجل از این مسائل می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها