کیف دستی و ساک خود را داخل صندوق عقب اتومبیل 160 هزار یورویی‌اش پرتاب می‌کند. بی‌حوصله به نظر می‌رسد و حتی به خبرنگار مشتاقی که به دنبال اوست، نگاه هم نمی‌کند. زلاتان پشت فرمان اتومبیل خود می‌نشیند و بسرعت می‌رود. حال و روز عجیبی پیدا کرده است. گاهی اوقات با انگیزه و خوشحال است و گاهی بسیار سرد و بی‌روح. البته آن غرور همیشگی‌اش از او جدا نمی‌شود، اما یک تفاوت اساسی با گذشته دارد.
کد خبر: ۸۳۵۲۲۱
غروب زلاتان در پاریس

این زلاتان دیگر زلاتانی نیست که سال 2012 از میلان به پاریس آمد. همان زلاتانی که در سه فصل اخیر، گلزن شماره یک پاری‌سن‌ژرمن بوده است و یکی از ستاره‌های بی‌بدیل لوشامپیونه. چه اتفاقی برای زلاتان ابراهیموویچ 34 ساله افتاده است؟

روزهای طلایی

مهاجم دو رگه تیم ملی فوتبال سوئد روزهای خوبی را با پاری‌سن‌ژرمن پشت‌سر گذاشته است. قهرمانی در سوپرجام فرانسه، لوشامپیونه (لیگ فرانسه) و جام حذفی فرانسه افتخارات تیمی او هستند؛ اما او در همین مدت کم به مقام برترین گلزن و بازیکن فصل هم نایل آمده است. تنها جای خالی افتخارات زلاتان ابراهیموویچ، لیگ قهرمانان اروپا بود که او خیلی امید داشت به آن برسد، اما این رویا دیگر برای او نقش بر آب شده است.

زلاتان در سه سال اخیر دردانه پاریسی‌ها بود؛ بازیکن محبوبی که حتی زیر سایه بازیکن گران‌تر از خود یعنی ادینسون کاوانی قرار نگرفت. ابراهیموویچ سال 2013 وقتی متوجه شد ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه‌ای ناپولی در آستانه پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن قرار دارد هرگز به این اتفاق روی خوش نشان نداد.

البته او روال گذشته خود را طی کرد و کاوانی هرگز از لحاظ محبوبیت به پای او نرسید. این ملی‌پوش سوئدی در سه فصل اخیر همواره نه‌تنها محبوب‌ترین بازیکن پاری‌سن‌ژرمن که یکی از محبوب‌ترین‌های لوشامپیونه به شمار می‌رود، اما زلاتان روی سراشیبی افتاده است. این شرایط برای مهاجم تیم ملی فوتبال سوئد کاملا خودساخته است. او دیگر نمی‌خواهد با پاریسی‌ها باشد و باز هم افتخار جدید به دست بیاورد.

وقتی تمرکزی نیست

بر اساس آنچه کارشناسان و حتی منتقدان می‌گویند زلاتان ابراهیموویچ می‌تواند تا 36 سالگی به ستاره بودن خود برای پاری‌سن‌ژرمن ادامه دهد. او می‌تواند همچنان ستاره شماره یک پاریسی‌ها باشد و آمار گلزنی‌اش را بالاتر ببرد، اگر مصدومیت به او اجازه دهد تمام ستاره‌های جوان‌تر از خودش را در زمینه گلزنی پشت‌سر بگذارد.

او متخصص زدن گل‌های بسیار زیبا و خاص است. در دو فصل اخیر به دلیل مصدومیت، بازی‌های زیادی را از دست داد، به طوری که او فصل گذشته با غیبت در دیدارهای مختلف در نهایت به رتبه سوم گلزنان فصل رسید، چیزی که اصلا برای او راضی‌کننده نیست.

زلاتان هنوز مصدوم است و در چند هفته ابتدایی فصل جدید لوشامپیونه این را نشان داد. به هر حال زلاتان آنچنان در لوشامپیونه به جایگاه بالایی رسیده است که هنوز جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود؛ هر چند دیگر تمام تمرکزش روی پاری‌سن‌ژرمن نباشد. زمانی که زلاتان فقط به پاریس و پاری‌سن‌ژرمن فکر می‌کرد، گذشته است. حالا دیگر او رویای قهرمانی با این تیم در اروپا را در سر نمی‌پروراند.

او به این باور رسیده که در 34 سالگی کم‌کم به مرز بازنشستگی نزدیک شده، شاید هم دلیل دیگری دارد؛ اما هر چه هست نمی‌توان کتمان کرد حضور در پاریس دیگر برای او راضی‌کننده نیست. او با اشتیاق فراوان به خروج از لوشامپیونه فکر می‌کند.

ذهن پر از برنامه ستاره

واقعیت این است که صحبت‌ها و تمایلات زلاتان ابراهیموویچ در ماه‌های اخیر برای هواداران نگران‌کننده بوده است. او یک روز می‌گوید هدف بعدی او حضور در لیگ حرفه‌ای آمریکاست. جایی که تا امروز ستاره‌های پا به سن گذاشته متعددی از جمله آندره آ پیرلو، استیون جرارد، داوید ویا و... را جذب خود کرده است.

او آنچنان با قطعیت درباره این انتقال صحبت می‌کند که بسیاری این اتفاق را قریب‌الوقوع توصیف می‌کنند، اما روز بعد پشیمان می‌شود و می‌گوید بازی در منچستریونایتد برایش هیجان‌انگیز است، بخصوص وقتی فن خال او را مهره‌ای مناسب برای تیمش توصیف می‌کند.

زلاتان با گفتن این که حضور در بوندس‌لیگا هم می‌تواند یک چالش هیجان‌انگیز باشد نشان می‌دهد تصمیم مشخصی برای آینده فوتبالی‌اش ندارد.

اوضاع وقتی به هم ریخته تر به نظر می‌آید که میلان و مالک مشهور آن یعنی سیلویو برلوسکونی بشدت خواهان جذب این بازیکن می‌شوند و مهاجم سوئدی، چراغ سبز خود را نشان می‌دهد، اما این پایان راه نیست.

یوونتوس مقصد بعدی زلاتان معرفی می‌شود. مهم نیست که زلاتان به کدام یک از این تیم‌ها می‌رود. مهم این است که تمام اتفاقات اخیر نشان می‌دهد مهاجم گلزن پاری‌سن‌ژرمن از حضور در این تیم سیر شده است. این یک موضوع غیرقابل‌انکار است حتی اگر او باز هم در این تیم بماند.

زلاتان بی‌وفا

نشانه‌های غروب زلاتان ابراهیموویچ در پاریس به فاصله سه سال پس از پیوستن او به این باشگاه ظهور کرده است. هیچ بعید نیست تا چند وقت دیگر یک باشگاه دیگر به عنوان مقصد بعدی او معرفی نشود و زلاتان نیز از تمایل خود برای این انتقال بگوید.

همه اینها نشانه این است که دیگر زلاتان ابراهیموویچ انگیزه خود را از دست داده و به یک ستاره اشباع شده تبدیل شده است؟ فعلا که او بصراحت در این باره حرفی نمی‌زند، اما غروب او در پاریس به وضوح مشاهده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود جدایی او از این باشگاه به معنای پایان دوران درخشانش باشد. مهاجم سوئدی در 34 سالگی دیگر امیدی برای کسب جام قهرمانی اروپا با پاری‌سن‌ژرمن ندارد و از سویی بعید به نظر می‌رسد در یک جام جهانی دیگر هم بازی کند. نکته دیگر درباره زلاتان این است که او در سال‌های اخیر باشگاه زیاد عوض کرده است. مالمو (نخستین باشگاه زلاتان)، آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا و میلان تیم‌هایی بوده‌اند که ستاره سوئدی در آنها بازی کرده است و چندی پیش از سوی یک سایت ورزشی در زمره بازیکنانی قرار گرفت که به باشگاه خود وفاداری ندارند. این طور که معلوم است زلاتان به پاریسی‌ها هم وفا نخواهد کرد. او عزم جدی برای رفتن دارد.

منبع: تاک‌اسپورت

هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها